Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vinterkall
Tja, har 2 frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

1. Dimljusen fram på min frus v70-01 blinkar som om man kopplat ihop dem med blinkersen, alltså inte när hon blinkar utan så fort hon startar bilen, jag har bytt ena lampan som var trasig och jag har kollat säkringar, håller man in knappen så slutar de att blinka men så fort man släpper blinkar dem igen.
Nån som kan ha en aning om vad jag ska leta efter? Har inte kollat relät för jag vet inte riktigt vart det sitter.

2. Jag har tyvärr Four-c stötdämpare på min V70-05 och har fått felmeddelande om att de dehöver service, har kikat lite själv och har upptäckt att kabeln som går till givaren som sitter längst underst på vänster framdämpare har gått av, inga problem att fixa om det inte varit för att den gått av 1mm från gummit som sitter på dämparen, nån som vet om man vågar ge sig på gummit så att det går att komma åt antingen kablarna eller givaren som sitter där under?

Tacksam för alla förslag // Richard
av Vinterkall
Problemet med dimljuset löst, fukt i dosan med knapparna.
Skulle fortfarande behöva hjälp med Four-C dock, är det ingen som har försökt sig på en reparation?

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]