Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

johnnype skrev: fre 13 dec 2019, 17:46
mikebike skrev:Min egen konvertering i en V70N -01 fungerade utmärkt, ingen blinkade åt mig på de 5 år jag körde med detta installerat. Däremot ofta åt min far som körde BMW X5 med original Xenon.
Jovisst serru
mikebike skrev: Fast det är lite av en chansning, och det är småjobbigt att byta före och efter varje besiktning.
Men om det vore så jäkla bra skulle du inte behöva att montera ur och i detta varje gång.. varför gör du det? för att ljusbilden är fel vid en kontroll :bored:
Nej, jag tog bort det för att inte få underkänt eftersom det är lätt att se att det är konverterat (fel färg). Jag fick underkänt på blåtonade parkeringsljus en gång.

Nej, i mitt fall var ljusbilden utmärkt, både mot husvägg och på landsväg. Som sagt, ingen mötande som blinkade på 5 år.
Du hängde på SVXC då med andra ord?

Jag är den första ever som monterade kompletta Xenon strålkastare och fungerade _fabriks_ nivåreglering på en Volvo av denna generation :P Den enkla anledning till att lyckas med det är ju att jag lärde mig ändra CEMs konfiguration till vad jag vill.. något som fortfarande ingen annan verkar fixa?

Med det gick såklart rakt igenom alla besiktningar eftersom det inte var fel på något sätt!

Shuntbyte/borrning är ju en ful-lösning för att lura CEM!
Användarvisningsbild
av Hilmer
johnnype skrev: lör 14 dec 2019, 20:34 Shuntbyte/borrning är ju en ful-lösning för att lura CEM!
Det räcker att plocka ner CEM och flytta flatstiftskontakten på baksidan från stift 2 till stift 1 till halvljusshunten (eller om det nu var tvärtom!?), dvs samma shunt om du kör med halogen eller xenon, bara det att det är olika stift som används. :)
johnnype skrev: lör 14 dec 2019, 20:34 Du hängde på SVXC då med andra ord?

Shuntbyte/borrning är ju en ful-lösning för att lura CEM!
Nej, jag hängde på Turbo Performance Club på den tiden.

Ja, naturligtvis är det en fullösning, men att byta hela skiten hade kostat otroligt mycket mer och ändå inte varit godkänt.
Xenon fanns inte till V70 år 2000, så det var ju uppenbart att det var efterkonverterat även om alla delarna varit korrekta.

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]

Har du haft samma jacka/byxor på dig nä[…]