Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en 850 GLE 93 vars innerbelysning har börjat glappa i den bemärkelsen att det släcks inte när jag stänger förardörren. Jag antar att det är den strömbrytaren som har börjat glappa men jag hittar den inte: på de bilar jag har haft förut har det funnits en tydlig "pigg" som åker in när man stänger dörren och därmed släcker innerbelysningen men någon sådan står inte att finna.
Användarvisningsbild
av #27
Den sitter i låskistan..
av Ihsahn
#27 skrev:Den sitter i låskistan..
Vad menar du med låskistan?
av magnuss
Själva låsanordningen som sitter i dörren, sitter en liten microbrytare där som styr det hela, tror att det finns en beskrivning/länk med bilder här på forumet om hur man fixar problemet, fixade min bil på samma sätt genom att limma på en 2-3 mm tjock plastbit på "armen" som påverkar microbrytaren
när låset blir slitet så blir microbrytaren inte tillräckligt påverkad den
xtra plastbiten fixar problemet

prova att söka på "innerbelysning" eller nåt

Lycka till :)
av Ihsahn
magnuss skrev:Själva låsanordningen som sitter i dörren, sitter en liten microbrytare där som styr det hela, tror att det finns en beskrivning/länk med bilder här på forumet om hur man fixar problemet, fixade min bil på samma sätt genom att limma på en 2-3 mm tjock plastbit på "armen" som påverkar microbrytaren
när låset blir slitet så blir microbrytaren inte tillräckligt påverkad den
xtra plastbiten fixar problemet

prova att söka på "innerbelysning" eller nåt

Lycka till :)
Det ska jag göra!
Jag bytte nyss låskolv på dörren som krånglar, kan jag ha råkat påverka den piggen då, eller sitter den inte i kontakt med låskolven?
Användarvisningsbild
av Roy
Det finns till och med två små mikroswitchar i låskistan.
En som känner när dörren är stängd och släcker bl.a innerbelysningen.
En som skall tala om att det är låst etc.
Inte kul när man fick smälla dörren stenhårt för att det skall slockna, och ändå i vissa fall komma till en bil med uralddad batteri.

Hela låskistan kostade 1500 kr och gick rätt bra att byta själv.
Lämnar man in bilen kostar det 3000.
Så nu är det bara att vänta på att samma sker på vänster sida.

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]

Volvo 740 startar inte

Sonen har en EPA 740 årsmodell 90. Batteriet[…]

ABS lampa lyser 740

Svårt att säga med bara en bild, men de[…]