- mån 09 dec 2019, 22:28
Samt måste man manuellt aktivera det alltså?
Undrar också med tanke på att jag inte alls kände ngn skillnad på min förra optimering, vad exakt påverkar det i hk och vrid ex på en T5? Kan det vara så att optimeringen gör en kännbar bättre skillnad idag jämfört med 2015? Eller är det samma premisser?
Bempo skrev: ↑mån 09 dec 2019, 21:23Que? Snurra på staven? Vad är staven?tlt skrev:HejPrecis så känner jag med vår precis samma bil du har och tydligen är Polestar enda sättet få den ”normal”. Frågade på verkstan om erbjudande men det skulle inte komma nåt förens i efter sommaren -20. Jag tror inte de vet nånting men deras gissning kan ändå vara rätt. Jag känner inte för att betala fullpris för det är som att be om att bli blåst på stålar. Med tanke på bilens pris tycker jag fortfarande den skulle varit komplett från början.
Har en V60 cc D4 MY20 som jag tycker är lite seg iväg när man har rullat in till en korsning eller rondell och ska gasa iväg. Blir bättre när man har dynamic läge i stället för comfort eller eco . Har läst om att fördröjningen försvinner om man poleststar optimerar. Är det någon som har upplevt något negativt med optimering, kan vara vad som helst tex. ryckig gång , högre bränsleförbrukning eller hårdare växlingar eller blir det bara (allt) bättre?
// T
En fråga till er som har polestarat bilen, måste man snurra på den där staven varje gång man kör för att få polestarläget? Nu har jag en personlig profil inlagd för att slippa en motor som lägger av varje gång jag stannar till och det stör mig att inte min nyckel påverkar personliga inställningar av drive mood. För det går väl inte?

Undrar också med tanke på att jag inte alls kände ngn skillnad på min förra optimering, vad exakt påverkar det i hk och vrid ex på en T5? Kan det vara så att optimeringen gör en kännbar bättre skillnad idag jämfört med 2015? Eller är det samma premisser?