Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Hej
Jag får inget ljud u mina blinkers även när varningsblinkers i gång. Det funkar men inget ljud
Hittar inget i boken om blinkersljud.
Vad kan det vara?
Någon som vet mer?
Senast redigerad av 1 GATUPLAN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Nu är blinkersljudet tillbaka. Ett dygn med många omstart funkade det inte nu kom det bara.
Hoppas att inte händer fler gånger.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Varningsblinkersen har inget ljud.. Inte i de Volvo av 90-modell jag testat i alla fall.

Det är bara vanliga blinkersen som låter.

Det är väl för att man inte ska behöva sitta och lyssna på tickandet om man tex sitter i ett par timmar och väntar på bärgningsbil..
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Ilduce77 skrev: sön 29 sep 2019, 11:20 Varningsblinkersen har inget ljud.. Inte i de Volvo av 90-modell jag testat i alla fall.

Det är väl för att man inte ska behöva sitta och lyssna på tickandet om man tex sitter i ett par timmar och väntar på bärgningsbil..
Det är den vanliga blinkers som blev utan ljud, sedan testade jag även varningsblinkers.
Som sagt nu är det tillbaka, skönt, har ingen förklaring varför det blev så, men hoppas att det inte händer fler gånger.
Användarvisningsbild
av Frippefräs
Bugg ja, hänt mig 3 gånger att alla effektljud i bilen försvinner för att komma tillbaka så småningom. Tyvärr inte konstigare än när Sensus eller navigator totalhänger sig.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Ilduce77 skrev: sön 29 sep 2019, 11:20 Varningsblinkersen har inget ljud.. Inte i de Volvo av 90-modell jag testat i alla fall.

Vill tillägga att nu när allting är som det ska har jag även ljud i varningsblinkers.
av JimmyK
Hade detta problemet i min XC90 M16, sista gången det hände slutade torkare och allt att fungera. alltså inte bara ljudet som försvann sista gången. Voisade sig att detta berode på ett fel i blinkersspaken sitter tydligen styrning i samband med denna som även är ihopkopplad med rttknapparna dessa hade jag också problem med till och från. Men efter byte av blinkersspak så löste de alla problemen, med både blinkersljud och funktionen i rattknapparna.
740 som krånglar

Har satt i en ny lamdasond och även provat en[…]

Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har inga l[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]