Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Det att bilen är låst, lättare på trånga parkeringar. Två skäl gott som någon.
Dessutom är de gjorda för att röra sig och kommer pajja om de inte får motion.
Användarvisningsbild
av leiwi
Xanthopteryx skrev:Det är få gånger de frusit fast. Kanske för att de får åka så ofta då automatiken är på.
Har en sprayflaska spolarvätska i bilen för att tvätta kamerorna så fastnar den kan man sprutta lite på så släpper det lättare
Jag brukar spreja lite WD40 mellan spegelns botten och fästet det håller hela vintern
av Xanthopteryx
Freddy100 skrev: lör 30 nov 2019, 17:06 Jag tänkte tvärtom, att de kommer att pajja om man använder de ofta...men jag tänker kanske fel. Tack för era svar.
Saker som är gjorda för att röra sig skall röra sig är en bra grundregel. Annars är risken överhängande för att det kärvar fast.
av AndS
Idag kärvade en backspegel. Och att tänka på är att om man använder flera nycklar/profiler så anpassas backspeglarna efter varje profil som jag uppfattat det.
Och det var min fru som använt bilen sist igår och då var de infällda, jag har kopplat bort funktionen sedan första kylan.
Självklart är de konstruerade för att röra på sig, men i vårt klimat med vatten/kyla/is så påverkas funktionen och hur rörliga de är.
Användarvisningsbild
av Derank
om de är i vägen då man ska parkera har man nog kört för nära, och de pajar inte ihop av att inte motioneras vintertid, jag har haft mina avstängda varje vinter utan problem, lyktspolningen är avstäng mellan varje besitkning ochså, och den fungerar utmärkt. Är man orolig kan man ju köra dom in och ut som söndagsnöje
av Xanthopteryx
Derank skrev:om de är i vägen då man ska parkera har man nog kört för nära, och de pajar inte ihop av att inte motioneras vintertid, jag har haft mina avstängda varje vinter utan problem, lyktspolningen är avstäng mellan varje besitkning ochså, och den fungerar utmärkt. Är man orolig kan man ju köra dom in och ut som söndagsnöje
Syftade mest på att vissa inte använder funktionen alls.

Alternativet att parkera (för) nära eller att inte parkera alls på jobbet. Ja, du förstår kanske dilemmat?
Det tightaste jag gjort gav mig ungefär två dm till bilen på ena sidan (ja, jag tänker till så att det blir min passagerarsida mot dennes passagerarsida). Då var det sådär lite lagom trångt på förarsidan men ändå helt rimligt så att även en som inte är pinnsmal kan ta sig in i sin bil.
Användarvisningsbild
av Rillee
Har också den avstängd men bara för att tycker att det ser så fullt ut med infällda speglar, knäppt? Jag vet :-)
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]