- tis 26 nov 2019, 23:12
Tja!
I början av månaden så gick torkarmotorn sönder i bilen min, bytte den mot en nästan ny och idag gav den också upp....
Nu till min fråga. Är detta ett vanligt problem på dessa bilar att dom käkar torkarmotorer? Själva Motorn är det inte som dör utan det är signalen till den/i den som dör. Dvs den går på fullt svep(snabbaste) i 5 minuter sen går den ner till normalt svep i 5 minuter för att sedan gå ner till intervall i 5 minuter och sedan stanna helt. Går sen ej att få liv i den. Helljuset i bilen är Xenon konverterat (inte jag som gjort det) å ballasten till det ligger på locket till säkringscentralen i motorrummet, kan denna ballast vara orsaken till att torkarmotorn dör? Alltså finns det möjlighet att den kortsluter något när man tänder helljuset? För det är ju ändå en rätt så kraftig spänning den matar på med. Första gången det hände så dog torkarmotorn när jag tände helljuset, idag är jag osäker men tror att det hände så igen. Otroligt nog var det på exakt samma sträcka av vägen med
Lagomt irriterad då den "nya" bara höll i ca 12 dagar 
I början av månaden så gick torkarmotorn sönder i bilen min, bytte den mot en nästan ny och idag gav den också upp....
Nuvarande:
S40 T5 sport MY04. 462-Flint Grey Metallic
V50 T5 AWD Summum MY07. 466-Barents Blue Pearl
V50 T5 AWD Kinetic MY07. 478-Maple Red Pearl
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
S40 T5 sport MY04. 462-Flint Grey Metallic
V50 T5 AWD Summum MY07. 466-Barents Blue Pearl
V50 T5 AWD Kinetic MY07. 478-Maple Red Pearl
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
- By jlu