Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CleanJohn
#1346922
Hallå Volvo vänner.
Snöat in på en s60 07a.
Grannens bil.
Dock gått 20.000
Känns lite mycket..
Eller är jag nojjig?

Hur länge håller lådan tro?
Nått annat förutom framvagn som kan strula på en högmilare?
Nån som äger en s60 som gått mer kanske..
av MickeM
#1346928
S60I och V70N är samma mekanik, så alla köpråd är lika.

20.000mil är ingen högmilare för det första.
Då snackar vi 40.000mil eller mer, vilket många ex har passerat med råge på orginal kopplingslamell t.o.m.
S60 har nog rent generellt gått mindre mil än V70N, men som sagt. Samma grejer.

Vissa automater är bättre än andra, men det som dom har gemensamt är att ojan SKA bytas för problemfrihet. Något som utförs på poliserna och taxi. Inte ovanligt med +50.000mil på dom.
Tyvärr anser (ansåg) inte Volvo att automatoljan ska bytas åt privatpersoners serviceschema, så därför krånglar dom ibland och får oförtjänt dåligt rykte.
Har den bara gått 20k så kan man nog byta nu i förebyggande.
Man spolar lådan.

Turbo's kan råka ut för "fel" ägare, som köper sänksatser/fälgar osv, istället för nödvändig service/rep för pengarna, om du förstår...
Dom i större utsträckning än sugmotor-dito.
Men är den inte hårt körd, chippad, modifierat luftfilter, "stylad" eller sänkt, har den nog helt ok och har 20-30k mil kvar att ge.

Om Ja, på något av ovan, ska det vara "rätt ägare". (Undvik k öppna luftfilter för problemfritt ägande. Oavsett bil)

Service/rephistorik är ALLTID viktigt.
Aktivt chassi 4c nya V60

Hej, någon som har aktivt chassi på si[…]

S60 D5 2005

Denna var det, ena helt paj och hade lossnat fr&ar[…]

Kanoners, tack för hjälpen =)

Utrustning V60

När jag letade hade jag samma funderingar. Me[…]