- sön 24 nov 2019, 13:29
Jag jobbar inom Volvo själv och har av nyfikenhet fått hvo godkännandet för lastmaskiner mailat till mig direkt från en konstruktör efter att vi diskuterat detta endel
Service på bränslefilter var kortat men det var allt. Volvo körde ju även långtest på hvo i v90 taxibilar innan dom släppte det.
Fjonsson skrev: ↑sön 24 nov 2019, 12:42Nu är det ju v90 det gäller och där är det godkänt och det hade ju varit ett för bilägaren ekonomiskt sätt att komma ifrån nya bonus malus skatten.Xanthopteryx skrev: ↑sön 24 nov 2019, 11:59 Det enda som gör att HVO100 inte per automatik är 'godkänt' av tillverkarna är att HVO100 har nåååågot lägre densitet än vad standarden för Diesel medger.Har du någon teori om varför inte volvo godkänner HVO100 i alla dieselmodeller?
That's it...
HVO ligger på drygt 770 till 790 och EN590 medger 820 till 845.
INGET annat avviker från EN590. Så att motorn skulle skadas av detta är ju rent löjeväckande.
Vad är argumentet att begränsa till vissa begagnade bilar?
Jag jobbar inom Volvo själv och har av nyfikenhet fått hvo godkännandet för lastmaskiner mailat till mig direkt från en konstruktör efter att vi diskuterat detta endel
Service på bränslefilter var kortat men det var allt. Volvo körde ju även långtest på hvo i v90 taxibilar innan dom släppte det.