Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Hej har någon hittat någon bra test av nya polestar? Vill se lite prestanda tester. Dem flesta tester jag hittat på you tube är skit. Dem kunde lika gärna testa en T3 istället
av Freddy100
Sannolikt svårt att bevisa ngn skillnad på youtube eller med kurvor. Känns att det handlar mest om känslomässiga aspekter med mer optimal växellåda och varv.
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
LorDGusT skrev: lör 23 nov 2019, 11:23 Vad vill du veta? Jag har haft min S60 i lite över två veckor nu.
Spontant, så här efter två veckor, har dina intryck ändrats något från det initiala?
av LorDGusT
Verkmästarn skrev:
LorDGusT skrev: lör 23 nov 2019, 11:23 Vad vill du veta? Jag har haft min S60 i lite över två veckor nu.
Spontant, så här efter två veckor, har dina intryck ändrats något från det initiala?
Mina initiala intryck står kvar. Jag har kört ca 140 mil på dessa två veckor. Och det som slår mig mest, är hur BRILJANT chassit är. Det är inte tröttsamt att åka 70 mil på en dag som jag har gjort. Men ändå känns den som en gocart när man pressar den.

Prestandan finns där. Den går utav bara fan om man nu vill det. Saknar dock ett motorljud som matchar prestandan. Men det är väl smällen man får ta för att man kör en miljöbil ;-)
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
Gillar verkligen chassit i vanliga S60 T5 så då lär man inte bli besviken med PEs Öhlinare med andra ord.
Det som jag skulle önska är väl mer attack och ett lite kraftfullare mellanregister än vad T5an erbjuder, men det återstår att se om PE har det. Att där finns mer effekt vet man ju.
av LorDGusT
Verkmästarn skrev:Gillar verkligen chassit i vanliga S60 T5 så då lär man inte bli besviken med PEs Öhlinare med andra ord.
Det som jag skulle önska är väl mer attack och ett lite kraftfullare mellanregister än vad T5an erbjuder, men det återstår att se om PE har det. Att där finns mer effekt vet man ju.
Verkligen inte. Som jag skrev tidigare: Chassit är briljant!

Om man kör med Polestar-läget på scrollhjulet. Så behöver man aldrig gå över 4k i varv. Draget är så enormt att det gör ont i hjärtat för vinterdäcken skull, även fast de är dubbfria. Det är massiv skillnad mot T6an jag hade tidigare.
Användarvisningsbild
av sony
Jag ville se lite prestanda filmer. Nu har den funnits påmarknaden i några månader men ser inga bra vidio angående detta.
Har du kört t8 någon gång. Hur upplever du skliljnaden mellan dessa två då?
av LorDGusT
Inte testat vanliga S60 T8. Jag gissar på att de är lika ovanliga som PE för stunden.

Du får helt enkelt vänta på att någon tar ett varv på ringen med en, eller någon annan bana. Och dokumenterar det hela.

Det är lite för magstarkt för mig att göra det med min tjänstebil känner jag 😁
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ett kanske inte helt rättvist test? Hur som, Volvo behöver något snabbare ;-)

Oftast i fulla rattslag börjar abs/antispin l[…]

Skumt fel b230ft

Du får nog börja leta stort läckag[…]

Det blir ibland dyrare skador på bilen att […]

Någon som vet vilket Åtdragningsmoment[…]