Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

UnleashFusion skrev:Jag kan reda se att dörrarna kommer frysa som attans på vinter(som kommer)
Jag har haft min en vinter redan och det samlas mycket kladd där, frusna dörrar har dock inte varit ett problem.
Detta är Svaret från Volvo: De verkar känna sig nöjda och rycka på axlarna att så är det!!! :mad:

”Det finns inget läckage om dörren är stängd. Vägsand/damm kommer in i bilen när man öppnar dörren.
Sand/damm från de intilliggande tätningar sugs in i bilen på grund av det undertryck som skapas när man öppnar dörren.”
Servicelösningen med montering ”stänkskydd” kan inte lösa att damm kommer in bilen , men den reducerar mängden
sand/damm från bakdörrar.

Någon ytligare utveckling av stänkskydd kommer inte att ske.
Vi vill förklara orsaken till varför detta ibland kan inträffa. Din bil är tät, däremot är det så att det
ibland kan sugas in damm som samlats på dörrens undersida på grund av undertrycket som bildas när man
öppnar dörren.
I vissa fall kan smuts och damm tränga in trots att stänkskydd monterats.

Ja vad säger man. Dä ä premium dä!
Vilket fullständigt skitsnack från Volvo. Jag har järnkoll på sanden innanför bakdörrarna på min XC60 -19 och det har inget med öppningen av dörrarna att göra. Mängden sand inne i bilen ökar med antalet körda mil och är fullt synbart efter endast 10 mils körning på torra asfaltvägar. Monteringen av hängrännorna ändrade inget, i alla fall inte i positiv riktning. Det enda som något minskar mängden sand är en blöt vägbana.

Nu tror jag att Volvo lutar sig tillbaka nöjda med den "lösning" dom tagit fram och att vi som vill ha en ren inredning får fortsätta med att nöta på med våra dammsugare. Ett irriterande välfärdsproblem på en bil som jag i övrigt är mycket nöjd med.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18
Vägmätare saknas

Jo det fattar jag, det finns ju i appen med men ja[…]

Ok, tack för svar. Väldigt intressant. […]

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&a[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&[…]