Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nystrom7 skrev: fre 22 nov 2019, 20:42 Känns som Volvo har misslyckats med sina hybrider. Törstig bensinmotor och hur långt klarar dom att gå på el i -20 tro?

Haha, jag tyckte också det verkade jävligt dumt att bygga en hybrid med T6 motorn.
Sen provkörde jag en V60 T8 och då förstod jag bättre, även om jag fortfarande inte håller med.
Min startar aldrig bensinmotorn om jag har fullt batteri förrän batteriet då tar slut såklart.

Undantag om jag har mindre än kanske 7-8 liter bensin kvar i tanken, då vill den gärna dra igång motorn stundtals.

Vintertid används bränslevärmare för att värma kupén vilken såklart drar lite bensin, men det är knappt märkbart.

Hybriden fungerar galet bra och med mitt körmönster gör jag knappt av med något bränsle alls. Slår diesel alla dagar i veckan.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Baselord skrev: fre 22 nov 2019, 22:53 Min startar aldrig bensinmotorn om jag har fullt batteri förrän batteriet då tar slut såklart.

Undantag om jag har mindre än kanske 7-8 liter bensin kvar i tanken, då vill den gärna dra igång motorn stundtals.

Vintertid används bränslevärmare för att värma kupén vilken såklart drar lite bensin, men det är knappt märkbart.

Hybriden fungerar galet bra och med mitt körmönster gör jag knappt av med något bränsle alls. Slår diesel alla dagar i veckan.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det där känner jag igen, undrar varför motorn går igång när det är lite bränsle i tanken, borde vara tvärtom?
Nystrom7 skrev: fre 22 nov 2019, 20:42 Känns som Volvo har misslyckats med sina hybrider. Törstig bensinmotor och hur långt klarar dom att gå på el i -20 tro?
Man har krånglat sig ur malus-saxen och kan fortsätta sälja sina bilar. Misslyckats hade man ju gjort om man slängt bort hela sin marknadsandel.
Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]