Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nortti
Vet nån var man kan få tag i ett original bodykit eller bara framspoilern till volvo 440/460??
av Mido
jag letar åxå
av buz.zuppe
När det gäller styling osv till 440/460 så är det inte lätt.

Men vad jag hört så fanns det ett volvo paket till 440 och 460. Det ligger för övrigt ute en 440 med detta paket på blocket. En gul 440 turbo.

Men om vi ska gå vidare. Läste i en bilsport om en som moddat ett s70 paket på en 440.

Hällsjö-styling säljer ju en front till 460. vet inte om det gör det längre. men sätt annonser på det iallafall.

Själv bygger jag eget.
av Mido
tror ni att kjolarna til en 850 passar till 460...
av buz.zuppe
850 kjolar sa du?

vet inte i huvudet hur långa de är. Men sidokjolar antar jag du menar.

I mina skaparögon så ser det inte omöjligt ut. Är de lite längre så är det ju inga problem. bara korta och så länge de är rätt raka så går det bara fint. allstå raka emot kaross. För det är org kjolarna på 400serien.

Så kolla hur det lägger sig emot trösklarna. Är det lite längre. kapa och plasta ihop dem till rätt längd.
av Mido
jag menar mest fram å bak kjolarna.. bak e jag osäker på ,,men fram tror jag att det skulle kanske funka men jag har ju inte tagit måtten
av buz.zuppe
Mido skrev:jag menar mest fram å bak kjolarna.. bak e jag osäker på ,,men fram tror jag att det skulle kanske funka men jag har ju inte tagit måtten

där ser man. vad man kalla saker olika:) hehe. jag brukar kalla sidokjolar för kjolar och sen stötfångare och bakstötfångare osv.:)

okej. satt och kollade lite på det där. inget är som sagt omöjligt.

det är väldigt snarlika nämligen. så skulle inte va förvånad om det går.

själv ska jag montera 850s R vinge på min 460. samma mått:)

så med lite enkla modd så går det nog. men tror inte det passar rakt av.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]