Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tripleone
Hej

kikar på att köpa nya kompletta stötdämpare. Från ex Autodoc. Någon som har köpt de olika märkena som kan rekommendera? Stark Mapco, Bilstein mfl känner jag iaf igen, men sen är det ju ett drös man aldrig hört talats om.

Eller är det ngn som sänkt sin och har kvar sina stötdämpare fram och ev vill bli av med dem för en billig peng?

Eller har andra tips och ideer att dela med sig av inför köpet?

s60 -03.

tack på förhand
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Sachs, Bilstein och Monroe är väl de riktiga märkena. Finns säkert nån mer.

Stark är det billigaste autodoc har, jag har installerat ett par såna och de funkar men Biltemas ger ett avsevärt mer högkvalitativt intryck i handen.

Jag hade antingen köpt märkes eller det allra billigaste du hittar. mitt emellan ser jag ingen vits med.
av tripleone
tack för svar lutar åt bilstein de har jag haft tidigare på och funkat bra=) Tänkte byta fjädrar, topplagringarna och dammskydden mm i samma veva.

Vet inte om det är ngt mer man ger sig på när man ändå är där?

tack för tipsen=)
av Projektv70n
Jag bytte mina bakdämpare+fjädrar+toppbussning. Köpte bilstein dämpare från Vparts.

Tänkte byta fram också och tänkte köpa Vparts kompletta fjäderben men undrar om det finns med bilstein dämpare? Hittar bara att man kan köpa dom löst.

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]

Vadf din volvoverkstad än säger så[…]

Har du haft samma jacka/byxor på dig nä[…]