Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! Funderar på solfilm till min S60 R-design. Kan det möjligtvis finnas någon här inne som har en bild på en S60 R-designmed solfilm på? Osmium Grey vore fantastiskt! Men går bra med annan färg också! Bara för at ha som referens?

Skulle också vilja ha ett referenspris på solfilm. Priset jag fått är 4200 kr. Är det normalpris?
av Lockis
volvobrasse skrev:Hej! Funderar på solfilm till min S60 R-design. Kan det möjligtvis finnas någon här inne som har en bild på en S60 R-designmed solfilm på? Osmium Grey vore fantastiskt! Men går bra med annan färg också! Bara för at ha som referens?

Skulle också vilja ha ett referenspris på solfilm. Priset jag fått är 4200 kr. Är det normalpris?
Låter dyrt,
min volvo handlare tar 3900 (samma som fabrik) på V60.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Lockis skrev: mån 18 nov 2019, 21:21
volvobrasse skrev:Hej! Funderar på solfilm till min S60 R-design. Kan det möjligtvis finnas någon här inne som har en bild på en S60 R-designmed solfilm på? Osmium Grey vore fantastiskt! Men går bra med annan färg också! Bara för at ha som referens?

Låter dyrt,
hmm men det är 300 kr skillnad i pris :) Var inte övermäktig skillnad. För det är väl solfilm dom lägger? Bortsett från fabriken?
av Lockis
volvobrasse skrev:

Låter dyrt,
hmm men det är 300 kr skillnad i pris :) Var inte övermäktig skillnad. För det är väl solfilm dom lägger? Bortsett från fabriken?
Precis.
Jag har dock fått pris på 3500 vid köp av begagnad bil av samma handlare.
Det bör gå att få billigare hos annan aktör, beroende på vart du bor.
Själv valde jag att göra det hos handlaren så jag slipper lämna iväg bilen efter att den är hämtad :-D
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Lockis skrev: mån 18 nov 2019, 21:24
volvobrasse skrev:

Låter dyrt,
Precis.
Jag har dock fått pris på 3500 vid köp av begagnad bil av samma handlare.
Det bör gå att få billigare hos annan aktör, beroende på vart du bor.
Själv valde jag att göra det hos handlaren så jag slipper lämna iväg bilen efter att den är hämtad :-D
Skall tilläggas att jag ska lägga lackskydd på samma ställe. Så jag orkar inte lämna in den på ett andra ställe om det är hundralappar det handlar om. :)
av Lockis
volvobrasse skrev:Skall tilläggas att jag ska lägga lackskydd på samma ställe. Så jag orkar inte lämna in den på ett andra ställe om det är hundralappar det handlar om. :)
Haha, samma känsla här! Handlaren får lösa allt innan leverans :P
Användarvisningsbild
av fjohan82
volvobrasse skrev: mån 18 nov 2019, 21:04 Hej! Funderar på solfilm till min S60 R-design. Kan det möjligtvis finnas någon här inne som har en bild på en S60 R-designmed solfilm på? Osmium Grey vore fantastiskt! Men går bra med annan färg också! Bara för at ha som referens?

Något likt denna...? :-)

https://m.mobile.de/auto-inserat/volvo- ... 66aed7e69c
Användarvisningsbild
av Rillee
IMG_20190711_135338.jpg
IMG_20190711_135338.jpg (819.14 KiB) Visad 1259 gånger
En bild på min med solfilm
av Lockis
Rillee skrev:
IMG_20190711_135338.jpg
En bild på min med solfilm
oj vilken vacker bil!
Börjar nästan ångra att jag inte uppgraderade till 19" på min V60 i samma färg. Men den där färgen är riktigt jäkla snygg!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Gillar den där färgen! Men när jag såg denna kaross i Osmium Grey vreds mitt huvud likt tjejen i Excorsisten och bilens form (med style kit) blev komplett.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]