Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Tänkte eventuellt göra en helrenovering av min S80. Någon som har tips om vart jag kan vända mig. Kollat lite på nätet men inte hittat något som verkat rätt till min bil.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Lack, slitna delar, motor och inredning.

Användarvisningsbild
av StefanN
Vi pratar ju 6-siffriga belopp och troligen mångdubbelt mot vad som marknadsvärdet är sen. Jag tror dom bilrenoveringsfirmor vill ha lite äldre bilar. Testa nån lokal mek och låt dom göra grunden och sen tar du in lack på annan firma.
Användarvisningsbild
av GLIZ
StefanN skrev:Vi pratar ju 6-siffriga belopp och troligen mångdubbelt mot vad som marknadsvärdet är sen. Jag tror dom bilrenoveringsfirmor vill ha lite äldre bilar. Testa nån lokal mek och låt dom göra grunden och sen tar du in lack på annan firma.
Kollat upp lite vad det kostar med att lämna in t.ex inredning 45000-60000. En total lack också nått sådant. Tänkte att jag vill göra ordning den helt. Kan tänka mig att det landar på 200000+ nånstans.

Då är den som ny.

Användarvisningsbild
av GLIZ
kebabpizza skrev:Du skämtar va?
Näää.
Tänkte att jag vill eventuellt lägga dom pengarna på en bil jag gillar och som jag kan ha inspirerat till att den finns, genom att jag visade en idé till form till designchefen 1992.
PICT0124.jpg
PICT0124.jpg (72.7 KiB) Visad 1069 gånger
PICT0127.jpg
PICT0127.jpg (43 KiB) Visad 1069 gånger

Varierande laddtryck Volvo 940

Axeln som går ner i avgashuset är det j[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid