Allt det du nämner kommer från huvudsäkringar F6 och F2 (sitter i motorrummet) och går sen via ett relä som i Haynes kallas "överbelastningsrelä X-matning", det sitter förmodligen i en av plastburkarna i motorrummet på förarsidan. Inte helt ovanligt att reläerna börjar strula när de blir varma eller tvärtom..
Ska se om jag hittar ett bättre schema och någon mer trovärdig märkning på reläet
Här! "wiper washer", går via relä 2/30 "Overload relay X-supply"
https://www.carknowledge.info/volvo-v70 ... perwasher/
Och här borde man ha hittat reläets placering men nope!
https://www.carknowledge.info/volvo-v70 ... use-panel/
Hittade en bild på reläerna i 850 (sitter i säkringsdosan precis framför vindrutan). Det verkar vara nr 4 eller nr 6
relä.PNG (19.24 KiB) Visad 2002 gånger
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. Snart 65k, siktar på 100k. What could possibly go wrong? Rosten är nu under kontroll efter 25 års experimenterande, med många krokiga omvägar
