Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
hur menar du?
Användarvisningsbild
av Funk
Om du menar ratt krycka så tycker jag att det är meningslöst..
Det enda man skall göra utöver att ha originallarm är att man skall märka samtliga rutor med bilnummer, vilket minskar risken för att proffs skall stjäla bilen och forsla den utomlands. Det är dessutom ganska billigt..

/Thomas
av Patcy
Kan man få en sån där märkningssats av sitt försäkringsbolag?

Larm är det självklart men känns inte som det är tillräckligt.

Har inte fått bilen än och är redan nervös....
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Fullt förståligt att du är nervös...
Angående rattkrycka...läs fäljande tråd: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=3524

Sedan så tror jag inte att du behöver oroa dig så mycket för att någon ska stjäla bilen.....just pga de kodade nycklarna men däremot så finns det uppenbar risk (åtminstone i Göteborg ) att du kommer att få inbrott...dvs att pundaraset smackar rutan eller kör en skruvmejesel igenom låset för att ta lösa saker i bilen....eller att du kommer ut & finner att bilen saknar hjul.

Vill du ha lite mer "psykologisk" trygghet så är ett annat alternativ att köpa ett tredjepartslarm som meddelar dig via gsm eller remote fjärrkontroll (1000m) ifall någon bryter sig in i bilen....kostar några tusenlappar men helt klart värt investeringen.

Slutligen.....INGEN rattkrycka!!!!
av northernlight
V70BiFuel03 skrev:Fullt förståligt att du är nervös...
Angående rattkrycka...läs fäljande tråd: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=3524

Sedan så tror jag inte att du behöver oroa dig så mycket för att någon ska stjäla bilen.....just pga de kodade nycklarna men däremot så finns det uppenbar risk (åtminstone i Göteborg ) att du kommer att få inbrott...dvs att pundaraset smackar rutan eller kör en skruvmejesel igenom låset för att ta lösa saker i bilen....eller att du kommer ut & finner att bilen saknar hjul.

Vill du ha lite mer "psykologisk" trygghet så är ett annat alternativ att köpa ett tredjepartslarm som meddelar dig via gsm eller remote fjärrkontroll (1000m) ifall någon bryter sig in i bilen....kostar några tusenlappar men helt klart värt investeringen.

Jag säger bara....Skaffa garage!!
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
northernlight skrev:
V70BiFuel03 skrev:Fullt förståligt att du är nervös...

Jag säger bara....Skaffa garage!!

Ja ja... :) garage är ju topen men man har ju inte eget garage med sig alla gånger till jobbet eller till stormarknaden osv :wink:
av Patcy
Garage har jag hemma men är ganska nervös för min parkeringsplats på jobbet. Ett mörkt industriområde där tjuvar kan härja fritt. Där har man hittat dumpade stulna bilar tidigare...
av LOB
Flytta till Norge!
Användarvisningsbild
av Shadows
LOB skrev:Flytta till Norge!
Flyt til dom östlandene, - alla deres tjuver ock bover är her oppe :???:
D4 VEA dricker olja

Är det någon som har koll på vad […]

Sensorring bak Volvo V40

Har artikelnr! Självklart utgått hos B[…]

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&a[…]

Elpriset