Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har via felkoder läst ut att det är cirkulationspumpen som orsakar att parkeringsvärmaren stannar pga överhettning, men var sitter den ?
Den låter dessutom illa och ljudet kommer från trakterna av torpedväggen.
Har dessutom problem med att kylvätskenivån plötsligt blir för låg efter 10 mils körning utan problem så minskar/försvinner ca 1 liter när man stannar ?!!
Vet inte om det hänger ihop med pumpproblemet ??
Jorå hittade skylten, det är en Webasto volvo # 30767339, men den funkar efter reset.
Däremot låter cirkulationspumpen illa.
Men har någon varit med om att detta även kan stöka till det med cirkulationen i kylsystemet ?
Upplever att övertrycket trycker tillbaka kylvätskan i systemet så det larmar för låg nivå, skruvar man upp locket så pyser nivån tillbaka.
Det ryker inte vitt i avgaserna, inget vatten i oljan, inga avgaser i expansionskärlet och motorn går bra, så jag har svårt att tro på spricka i topp eller packning.
Har provat att ta bort fjädermekanismen i locket och kört fritt ventilerat, inga problem att köra så i 10 mil, men stannar jag så sjunker nivån 1,5 liter och måste fyllas på + att kylmedlet ventilerat ur den normala vägen.
Nu när jag lyckats gnugga igång cirkulationspumpen så upplever jag att det blivit bättre och kör nu med lock med ventil.
Någon som varit med om något liknande ?
Målet nu är att byta cirkulationspumpen.

Finns det möjlighet att ta del av filmen elle[…]

Precis så. De har infört snabbknappar d[…]

Hällt i fel olja!

Hej har en xc90 D5 awd 2012 som det ska vara 0W-3[…]

Notera att en vanlig försäkring täc[…]