Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

stevvee skrev: sön 10 nov 2019, 07:16
pellemando skrev:
stevvee skrev: lör 09 nov 2019, 18:49

Du har ägt båda då eller ?
För jag har haft A6 med 360 och har V60/V90 men känner inte igen mig i ditt påstående.
Inte ägt nån A6, haft på långtid hyrning. Gäller den den nya A6, den förra vet jag inte hur den är. Haft de t i V90 inte lika wow

Random klipp på youtube:
känner inte att Volvos är i riktigt där
Har ej kollat hela klippet bara första 90 sek
Så du jämför alltså spritt ny modell och dess 360 mot en som funnits ett tag? Ja det är ju jäkligt rimligt....... ungefär som att dissa Audi för att dom kom med detta nu när Bmw haft så på sin nya modell i 2 år. Volvon saknar många utav dessa funktioner men upplösningen ovanifrån är likvärdig. Framåt och bakåtkameran är också likvärdig och mer skärmen som sätter stopp för kvaliten.
Nej jag jämför bilar 2 bilar i samma klass och prisnivå. Här är Audis 360 kamera ifrån 2016, som jag fortfarande anser är bättre än dagens 360 kamera i Volvo ifrån 2020. BMWs tycker inte heller är lika bra som Audis. Men det är ju bara min åsikt.

av Lockis
pellemando skrev: sön 10 nov 2019, 16:50
pellemando skrev:
Inte ägt nån A6, haft på långtid hyrning. Gäller den den nya A6, den förra vet jag inte hur den är. Haft de t i V90 inte lika wow

Random klipp på youtube:
Så du jämför alltså spritt ny modell och dess 360 mot en som funnits ett tag? Ja det är ju jäkligt rimligt....... ungefär som att dissa Audi för att dom kom med detta nu när Bmw haft så på sin nya modell i 2 år. Volvon saknar många utav dessa funktioner men upplösningen ovanifrån är likvärdig. Framåt och bakåtkameran är också likvärdig och mer skärmen som sätter stopp för kvaliten.
Nej jag jämför bilar 2 bilar i samma klass och prisnivå. Här är Audis 360 kamera ifrån 2016, som jag fortfarande anser är bättre än dagens 360 kamera i Volvo ifrån 2020. BMWs tycker inte heller är lika bra som Audis. Men det är ju bara min åsikt.

Volvos kamera är dock från 2015/16 inte 2020...

Om inte ännu äldre. Den introducerades ju med xc90.
Senast redigerad av 1 Lockis, redigerad totalt 0 gånger.
av least
@pellemando,

Så du tror att Volvos kamera för modellår 2020 är en kamera med specifikationer från 2019/2020?
Då har du fel, och detta gäller de allra för de allra flesta biltillverkare:

En kamera (eller nästan vilken komponent som helst) uppgraderas inte till modernaste specfikation under modellens livslängd.
En MY2020 kommer i allt väsentligt att ha samma specifikation som den första årsmodellen med den aktuella funktionen.
Kameran är alltså från runt 2016.
least skrev: sön 10 nov 2019, 17:30 @pellemando,

Så du tror att Volvos kamera för modellår 2020 är en kamera med specifikationer från 2019/2020?

En kamera (eller nästan vilken komponent som helst) uppgraderas inte till modernaste specfikation under modellens livslängd.
En MY2020 kommer i allt väsentligt att ha samma specifikation som den första årsmodellen med den aktuella funktionen.
Nej det tror jag verkligen inte. Men enligt tidigare åsikt så kunde jag inte jämföra så som jag gjorde därav den nya videon.

Fan sett var ett känsligt ämne verkar det som...
av Lockis
pellemando skrev: sön 10 nov 2019, 17:50
least skrev: sön 10 nov 2019, 17:30 @pellemando,

Nej det tror jag verkligen inte. Men enligt tidigare åsikt så kunde jag inte jämföra så som jag gjorde därav den nya videon.

Fan sett var ett känsligt ämne verkar det som...
Känsligt och känsligt. Är väl många som tycker det är fel att jämföra när det är så pass olika generationer. Volvos kamera har ju 5 år på nacken. Medans Audi är helt ny. Ska dock bli spännande att se om dem har uppdaterat den i nya Xc90. Och då kan en jämförelse vara mer rättvis.
av stevvee
pellemando skrev:
pellemando skrev: Inte ägt nån A6, haft på långtid hyrning. Gäller den den nya A6, den förra vet jag inte hur den är. Haft de t i V90 inte lika wow

Random klipp på youtube:

Ja som sagt jag har ägt A6 -15 med funktionen och äger två Volvo nu med funktionen. Vyn är densamme förutom att Audi har den perfekta möjligheten att köra backkamera samtidigt som 360. Kvaliten på kamerorna är densamma. Sen att SKÄRMEN har lite annan upplösning är en helt annan sak. Men Audi är ju premium det är inte Volvo ännu men en bra bit påväg.
Har du valt ex framkameravy på en Volvo ?
Jämför du Volvo och Audi och säger att Audi är premium? Jag skulle aldrig nämna ordet premium i samma mening som Audi.
De senaste Volvobilarna är fan så mycket mer premium än Audi.
Möjligtvis A8 kan vara premium.
Har ägt många av deras "premium" är ju knappt Audi kan få till premiumkänsla i en fysisk knapp.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]