- lör 09 nov 2019, 21:35
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Har dom senaste dagarna reagerat på att bilkameran står på när jag skall åka hem från jobbet. Trodde det först var en bugg någonstans i systemet i kameran eller bilen.
Lyckades förstå att kameran startar med dieselvärmaren.
Till min förtret så började jag läsa i bilmanualen och mycket riktigt så aktiveras 12V systemet/uttagen med klimatet/värmaren och rekommendationen är att koppla ur tillbehör.
Kameran är inkopplad i säkringsdosan på just 12V uttagen.
Provade några andra säkringar som jag trodde skulle vara strömlösa med avstängd/låst bil men icke.
Någon som har koll på vilken säkring jag kan koppla KN kameran på som bara är aktiv med tändning på eller som inte är aktiv med låst bil?
Skickat från min GM1913 via Tapatalk
Lyckades förstå att kameran startar med dieselvärmaren.
Till min förtret så började jag läsa i bilmanualen och mycket riktigt så aktiveras 12V systemet/uttagen med klimatet/värmaren och rekommendationen är att koppla ur tillbehör.
Kameran är inkopplad i säkringsdosan på just 12V uttagen.
Provade några andra säkringar som jag trodde skulle vara strömlösa med avstängd/låst bil men icke.
Någon som har koll på vilken säkring jag kan koppla KN kameran på som bara är aktiv med tändning på eller som inte är aktiv med låst bil?
Skickat från min GM1913 via Tapatalk
Senast redigerad av 1 timebandit, redigerad totalt 0 gånger.

If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986