Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Jag skulle gärna vara utan. Det läcker otroligt mycket oljud från takräcke och cykelhållare på sommaren. Gamla bilen hade taklucka med en ganska tjock inre "lucka". Min nuvarande har bara ett slags nät...
Användarvisningsbild
av grillchips
Prioriterade bort annat när vi beställde bilen för att kunna få in panorama i budgeten. Jag älskar det, barnen älskar det och sambon lärde sig att uppskatta det.
Visst kommer det med en del risker men den dagen den sorgen.

Som förare har du kanske inte direkt nytta av det nej men kupén ÄR ljusare (även under vinterhalvåret, snön hoppas jag att folk sopar av och isen smälter tillslut) samt att kupén upplevs generellt rymligare. Sen beror det ju förstås lite på vad man har för färg på inredningen. Jag har helsvart (r-design) och då gör glastak mycket. Icke att förglömma hur härligt det är att poppa taket en varm sommardag. :D

När vi pensionerar V90n så kommer jag garanterat att leta efter en bil med panorama igen.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Jag skulle inte vilja vara utan Panoramatak, hade en rad problem med Panoramataket på min förra XC90, solskyddsgardin som strulade och byttes, motor till Panoramataket byttes, ramen till Panoramataket byttes, trots alla dessa reperationer kvarstod problemet med oljud vid öppnande av taket. - alla dessa reparationer gick på garantin och jag resonerade som så att jag fått en måndagsexemplar då alla dessa fel uppstod på en bil som rullat 800mil.
Trots detta valde jag även Panoramataket till den nya, ljuset i kupén värdesätter jag högt.

Tja Jag skulle vilja uppgradera min center konsol[…]

Tankar du HVO 100?

Tankar hvo100 varje gång det råkar fin[…]

felkodsavläsRE

Hej! Har V/S70 -97 samma ABS som 850 96-97? I s&ar[…]

Brianders V60 T6 AWD Summum MY12

Dom passa ju fint