Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av POLVO
Hej,

Jag tycker 360 är ett måste (grymt bra), under vintern blir kamerorna ganska smutsiga, jag drog en pappersbit då då på linsen, lätt gjort tar ngn sekund. Det jag missade var att klicka i parkassist och då kom inte sensorerna fram och på sidorna av stötfångarna med, fick eftermonteras. Även om man har kamerorna så är det svårt att ibland uppskatta avståndet, jag skulle säga att sensorerna skall du också klicka i, gjorde jätte skillnad tycker vi hemma.
Johanu71 skrev:
Elektrikern84 skrev:Jag tycker det är mkt märkligt hur man placerat kameran bak med tanke på vårat vinterväder. Varför har man inte gjort sommVW till exempel och gömt den bakom loggan på Bakluckan. Den kameran blir aldrig skitig.
VW's lösning är inte optimal den heller. Skit tränger in i mekanismen som skall lyfta på loggan och gör att den kärvar eller till och med fastnar. Känner personligen till två fall i bekantskapskretsen som haft problem på sina Passat.
Hellre Volvos lösning trots allt. Tar inte många sekunder att torka av linsen där bak med ett finger. (Nu har i.o.f.s inte jag 360 kameran).
Nu har jag inte sett den lösningen men kan tänka mig att det kan bli problem när det blir ispansar på bilen också, då allt tenderar att frysa fast.
Xanthopteryx skrev:
Johanu71 skrev:
Elektrikern84 skrev:Jag tycker det är mkt märkligt hur man placerat kameran bak med tanke på vårat vinterväder. Varför har man inte gjort sommVW till exempel och gömt den bakom loggan på Bakluckan. Den kameran blir aldrig skitig.
VW's lösning är inte optimal den heller. Skit tränger in i mekanismen som skall lyfta på loggan och gör att den kärvar eller till och med fastnar. Känner personligen till två fall i bekantskapskretsen som haft problem på sina Passat.
Hellre Volvos lösning trots allt. Tar inte många sekunder att torka av linsen där bak med ett finger. (Nu har i.o.f.s inte jag 360 kameran).
Nu har jag inte sett den lösningen men kan tänka mig att det kan bli problem när det blir ispansar på bilen också, då allt tenderar att frysa fast.
Har haft en Passat MY15 i 2,5 år. Det enda bekymret har varit vatten som frusit till is innanför loggan. Hände en gång. Annanrs schysst!
av Tiimpan
pellemando skrev: lör 09 nov 2019, 17:10 Jag gillar inte volvos 360 kamera, Audis hade vart att föredra
Utveckla gärna! :-o
Gillar Volvos skarpt. :-)
[quote=Tiimpan post_id=1347030 time=1573315953 user_id=41855]

Utveckla gärna! :-o
Gillar Volvos skarpt. :-)
[/quote]

Tycker inte den är så skarp, klen upplösning, inte så noggrann/exakt. Får ingen känsla av 2017 om man säger så, har en B- känsla över sig, som något hemma pul kitt du kan köpa på Rusta. Ingen premium alls.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]