Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bsba
Nån som vet vilken modell av Xenonlampor som sitter i halvljuset på min bil.
Tänkte byta eftersom de börjar bli röda, men tänkte slippa plocka ur och kolla vad som sitter om det kanske används samma i alla Volvo.
Det är en V70 summum -09 uttagen 08.
Gärna några rekommendationer vilka man ska köpa för att få bättre ljus också (och om man inte vill handla på Volvo), helst utan att bli ruinerad

tråd flyttad till rätt kategori
Användarvisningsbild
av Perra83
bsba skrev: fre 08 nov 2019, 14:28 Nån som vet vilken modell av Xenonlampor som sitter i halvljuset på min bil.
Tänkte byta eftersom de börjar bli röda, men tänkte slippa plocka ur och kolla vad som sitter om det kanske används samma i alla Volvo.
Gärna några rekommendationer vilka man ska köpa för att få bättre ljus också (och om man inte vill handla på Volvo), helst utan att bli ruinerad
Hmmm... En -09 då är det två sprintar per lykta som du behöver lossa för att kunna ta bort strålkastaren. Svinlätt att kolla vilka lampor du har.
Användarvisningsbild
av fjohan82
bsba skrev: fre 08 nov 2019, 14:28 Nån som vet vilken modell av Xenonlampor som sitter i halvljuset på min bil.
Tråden är felpostad...
Nåväl! Det sitter väl D1S i den...?
Jag har dessa som jag är mycket nöjd med: https://www.lichtex.de/osram-d1s-66140x ... 61407_7469
av bsba
Tack för era svar och tipset /länken på lampor.
Testar nog dessa Osram trots priset, men de kostar ju det dubbla i Sverige.
Vill gärna ha extra bra ljus utan extraljus.

(Sorry om jag råkade posta den i fel grupp, måste ha halkat på knappen)

Hmm, jag som trodde att 4749kr/år var dyrt. […]

Idag fick jag äntligen hem blocket också[…]

Ventilspelet blev bra,hade nog missat rätt l&[…]

Köpråd xc60 2017

Kan man inte fixa app-kontakten med sin telefon so[…]