Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masthugg
Hej,

Kollar på att köpa en V70 II. Många exemplar har ju drabbats av rost i taket ovanför vindrutan. Jag undrar:

1. Vad kostar det ungefär att få detta åtgärdat på verkstad? Blir det bra?

2. Om man slipar, rostskyddar, lackar och klarlackar själv, håller det då (om man sätter stenskottsfilm över)?
Kostnaden är säkert olika beroende på hur mycket rost det är. Fick en offert av en lackfirma på min gamla V70 som hade ganska många mindre rostfläckar i kanten på rutan och då skulle det kosta 3500:-.

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

StefanN skrev: tor 07 nov 2019, 09:55 jag pratade med en firma och dom ville ta ner inner taket och ta bort rails och även rutan om dom skulle göra jobbet.
Ja så gjorde lackfirman som Skobes anlitade, så gjorde dom på min bil, när den var inne på lackering för tak&huv efter att någon idiot vandalisera mitt tak &huv med att dra extremt djupa sträck och man kunde se att det stod "LS".. jag kom även ihåg att jag hade 2 rostbubblor på framkanten. Jag är mycket nöjd med resultatet samt gjort åtgärder för att undvika stenskott på framkant numera. oklart vad kostnaden gick på dock :o

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]

Hmm, jag som trodde att 4749kr/år var dyrt. […]

Idag fick jag äntligen hem blocket också[…]

Ventilspelet blev bra,hade nog missat rätt l&[…]