Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolle85
Har en V60 med det navigationsprogram som är gratis i bilen. Det som stör mig enormt är att färdriktning på skärmen är uppochner jämfört med hur jag kör. Hittar ingenstans detta går att ändra?!
av stevvee
Rolle85 skrev:Kass

Eller så är det bra att du får en sak gratis som inte bilen är beställd med. Man kan vrida och vända på det hela tiden.
av Lockis
stevvee skrev: tor 07 nov 2019, 08:13
Rolle85 skrev:Kass

Eller så är det bra att du får en sak gratis som inte bilen är beställd med. Man kan vrida och vända på det hela tiden.
Internet kartan är standard, men den har begränsad funktion. Inget konstigt med det.
@Rolle du kan alltid eftermontera "stora" navin om du inte är nöjd med internet kartorna. Eller installera smartphone integration och kör med gps från mobilen.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är det inte så man gör ute på sjön; vänder sjökortet så att norr är uppåt oavsett vilket håll man tänker åka? :-)
av Rolle85
Nä de går inte att vrida och vända.
Men jag måste väl ha teknikpaket för att få upp iphonen i bilskärmen?
av Lockis
Rolle85 skrev:Nä de går inte att vrida och vända.
Nope, du kan köpa smartphone integration utan att ha teknikpaketet. Bara att prata med din PST så ordnar han pris till dig.
av stevvee
Rolle85 skrev:Nä de går inte att vrida och vända.
Var inte kartan jag menade. Du tyckte det sög att du fått något gratis som inte ger samma funktion som navigation som kastar extra.
Tycker man skall se det som en bra sak att man iallafall får en karta. Du hade nog inte gnällt om det inte ens fanns en karta eftersom du inte betalat för det.
av Rolle85
Kanske men denna navigation kommer jag ändå aldrig kunna använda då den är upp och ner..
Ps: inget är ”gratis”...
Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]