Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
Är nu inne på min 3e laddkabel till min T8. Nr 1 och 2 fungerade ca 1 år vardera innan de slutade fungera (lyste bara rött). Har kollat kontakten hemma för jordfel. Den jag använder på jobbet kan jag inte kolla men ingen annan på jobbet med elbilar osv som har problem att ladda där så räknar med det är ok.

Varje gång jag får ny kabel säger Volvo att det är ett vanligt problem... Varför de inte klarar att fixa det då vet jag inte men.

Flera med samma problem? Är det bilarna, kablarna, eller kontakt/väggbox tro...
av least
Start_2019-11-04_09-47-37.png
Start_2019-11-04_09-47-37.png (80.46 KiB) Visad 1026 gånger
Om den nu lyser konstant rött, har du provat att återställa sladden?
av barcusmrandt
Ja så där såg min första kabel ut. Och ja, försökte det då men funkade inte. De andra 2 kablarna ser annorlunda ut - har inga knappar så kan inte välja eller göra nåt manuellt - de ställer in sig automatiskt.

Är på garanti fortfarande så inget stort problem för mig än så sett... Kör bara in och får en ny kabel :) Återförsäljaren har i princip konstant slut på kablar pga det här, så de brukar ta kablarna från nya bilar i butiken.

Tänkte mer göra andra uppmärksamma på det här, och höra om det är många andr ahär som har samma problem. Efter garanti blir det ju fort att kosta en del.
Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]