Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jansten
Hej!
Min bakruta lyckades jag förstöra när jag backade in i ett träd. Verkar svårt att få detta fixat, enl Ryds bilglas inget som finns längre. Tar gärna emot tips.
MVH, Anders 0706003670
20190820_161017.jpg
20190820_161017.jpg (390.45 KiB) Visad 1812 gånger
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Var någon annan här på forumet helt nyligen som fått bakrutan bytt på Volvo (Helmia) självrisk 1500 kr.
Ring några fler än Ryds kan de inte leverera så kan säkert någon annan göra det.
av MickeM
"Inte finns längre"?

Jag köpte i somras en nytillverkad vindruta till min Opel Commodore från 1970. Även bakrutor finns till den.
Att det inte skulle finnas bakruta till en blott 19år gammal Volvo som ännu är mycket vanlig efter vägarna vägrar jag tro på.
Visst finns det på skrot, men den rutan kan nog vara limmad. Inte så himla "bara" att ta ur en sådan hel.
Enklaste isf att byta komplett baklucka av samma färg, och acceptera ev färgnyansskillnad.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, byta hela bakluckan är det enklaste, och jag misstänker det billigaste också. Rutan är som sagt limmad, det sitter värmeslingor i den, den har en rätt udda form... Det är inte "bara" att plocka ur den, mycket som kan gå fel. Sen finns ju risken, speciellt på kombi, att man inte får dit rutan 100% korrekt, och det som händer då är att en vacker dag när du stänger bakluckan så exploderar rutan, pga. sättningar och felspänningar.
av volvo94
Gör som "gubbstrutt" säger, vänd dej till någon annan. Att rutan inte skulle finnas låter väldigt lustigt.
Jag bytte på min 850 hos Volvo, tog det på försäkringen. Man behöver ju inte säga att man orsakade skadan själv (vilket jag inte gjorde) utan den bara sprack. Blev väl någon konstig spänning eller nått, så det är ju bara att säga att den "havererade".
av vjohnj
volvo94 skrev:Gör som "gubbstrutt" säger, vänd dej till någon annan. Att rutan inte skulle finnas låter väldigt lustigt.
Jag bytte på min 850 hos Volvo, tog det på försäkringen. Man behöver ju inte säga att man orsakade skadan själv (vilket jag inte gjorde) utan den bara sprack. Blev väl någon konstig spänning eller nått, så det är ju bara att säga att den "havererade".
Man kanske inte ska lägga ut bild med regnummer om man ska ta det på försäkring :)
av volvo94
Det är väl inga problem att ta bort bilden o hela tråden.
Sedan kan man undra hur ofta någon från hans bolag är inne här, men det kan ju vara så att någon är medlem tyvärr.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]