Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ducken
Har ingen smartphone integration i min spec och kollar ett mejl från min handlare som skriver att AA ej finns (tillval).

Misstänker att det är kört för mig då?
Går det att eftermontera?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

av jaqob
ducken skrev:Har ingen smartphone integration i min spec och kollar ett mejl från min handlare som skriver att AA ej finns (tillval).

Om du redan har de dubbla usb-portarna så är jag är ganska säker på att det "bara" är mjukvara som saknas, så det borde absolut gå att göra i efterhand. Frågan är vilket tillval det är man behöver, och vad det kostar. Och om det finns att välja i Sverige, då Android Auto egentligen inte är släppt här.
Användarvisningsbild
av ducken
jaqob skrev:
ducken skrev:Har ingen smartphone integration i min spec och kollar ett mejl från min handlare som skriver att AA ej finns (tillval).

Om du redan har de dubbla usb-portarna så är jag är ganska säker på att det "bara" är mjukvara som saknas, så det borde absolut gå att göra i efterhand. Frågan är vilket tillval det är man behöver, och vad det kostar. Och om det finns att välja i Sverige, då Android Auto egentligen inte är släppt här.
Det låter ju lovande tycker jag. Måste väl finnas något som redan gjort detta tänker jag?

Ska kolla med handlaren vad som krävs och vad det kostar. Vore smutt!

AA kompabilitet behöver alltså installeras i bilen via nån mjukvara då?
Killen som visade mig sa att AA inte är tillgängligt i Sverige än men det borde väl oxå kunna gå att lösa?

Vad står det på din offert? Smartphone integration?
Har du portarna är det bara mjukvaran. Kostnad - tja, beror på handlare såklart, och om du har bra kontakt med din och förklarar att du var övertygad om att du beställt det så kanske du kan förhandla till rabatt.
Användarvisningsbild
av ducken
Xanthopteryx skrev:Vad står det på din offert? Smartphone integration?
Har du portarna är det bara mjukvaran. Kostnad - tja, beror på handlare såklart, och om du har bra kontakt med din och förklarar att du var övertygad om att du beställt det så kanske du kan förhandla till rabatt.
Det är just det. Står inget om smartphone integration i offerten men jag har två portar.

Får kolla med min handlare.

Användarvisningsbild
av ducken
Xanthopteryx skrev:Orkar du skriva eller skanna/fota hela specen och lägga upp här? Kanske gömmer sig i något paket.
Detta ska vara specen. Suddig den blev ser jag.
Screenshot_20191103-084146_OfficeSuite.jpg
Screenshot_20191103-084146_OfficeSuite.jpg (56.61 KiB) Visad 416 gånger

av Lockis
Inga konstigheter, smartphone int finns bara i teknikpaketen och det har du inte valt till.
Senast redigerad av 1 Lockis, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ducken
Lockis skrev:Inga konstigheter, smartphone ont finns bara i teknikpaketen och det har du inte valt till.
Ok, så att jag har två usb spelar ingen roll då?

av Lockis
ducken skrev: sön 03 nov 2019, 09:08
Lockis skrev:Inga konstigheter, smartphone ont finns bara i teknikpaketen och det har du inte valt till.
Ok, så att jag har två usb spelar ingen roll då?

Verkar inte bättre. Spännande att du har Apple carplay dock. Trodde inte det var standard.
Gällande 2 USB kan det vara för att man enkelt ska kunna eftermontera smartphone int. Din PST bör kunna hjälpa dig med detta.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)