Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rokj
MarcusJ skrev:Apropå airbag. Jag har bytt ratt i min S70 -98, min V70 -11, polarens gamla V70XC -99 och flera Saabar. Har dessutom bytt säkerhetsbälten och bältessträckare, och haft ur och i en och annan stol. Har aldrig någonsin fått SRS-lampan att tändas, har kopplat bort batteriet varje gång, och aldrig kopplat in det igen förrän alla delar är återmonterade och inkopplade.
Bild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
Någon som vet prisdiffen mellan tex Bilia och http://www.tkbm.se/ när det gäller spolning av lådan?
Den senare är tydligen också auktoriserad verkstad...
Användarvisningsbild
av fjohan82
Tompan60 skrev: sön 17 mar 2019, 16:05 Bara kolla med dom sen vet du...
Jo tack, jag fattar också att jag bara kan lyfta luren. Så trög är jag inte, tro det eller ej.
Frågan var mer ställd om någon har erfarenhet av detta hos dem alt. stället i sig.

Vill minnas att det finns någon skribent här som jobbar där...
av Rokj
Slutade med att jag gjorde spolningen själv. Körde först ca 12l av Swedools olja, men lådan slirade så fruktansvärt (tappade greppet och varvade upp mellan växlingarna) och växlade allmänt konstigt och obehagligt.
Köpte volvo originalolja och körde en till spolning med den och nu växlar den som en dröm (nåja, så bra den här lådan kan...). Vi var två med identiska bilar som gjorde det samtidigt och båda fick samma konstiga syndrom med Swedool oljan, rekommenderas EJ! (min bil har gått 10k, hans har gått 15k)
Alla klarar av det, men underlättar och går snabbare om man är två (en som sitter i bilen och startar/går igenom alla växellägen ett par sekunder/stänger av) medan den andra grejar med avtappning och påfyllning.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]