Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Solomon
Stefanito skrev: mån 28 okt 2019, 14:26 Om du vill gå all in på bromsrenoveringen så har jag gjort en liten video om det. Bara att skippa momentet med att öppna upp hela oket som jag gör i videon. Lossa bara motorn med 2 skruvar och sen gänga tillbaka kolvtryckaren mekaninskt med insenxa.

Du e skit duktig jag brukar följa din youtube och lär mig mycket. en fråga när jag ta ut kolven ur oken lufta jag med cykelpump men kolven rör ingenting.
Användarvisningsbild
av Stefanito
Solomon skrev: mån 28 okt 2019, 18:18
Stefanito skrev: mån 28 okt 2019, 14:26 Om du vill gå all in på bromsrenoveringen så har jag gjort en liten video om det. Bara att skippa momentet med att öppna upp hela oket som jag gör i videon. Lossa bara motorn med 2 skruvar och sen gänga tillbaka kolvtryckaren mekaninskt med insenxa.

Du e skit duktig jag brukar följa din youtube och lär mig mycket. en fråga när jag ta ut kolven ur oken lufta jag med cykelpump men kolven rör ingenting.
Funkar det inte med pumpen så kan du trycka ut kolven med hjälp av skruven för handbromsen. Bara skruva motsols så kommer den ut.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Rolle945 skrev:Var hittar jag filmen om att backa elmotorn med batteri??
Ta av kontakten till elmotorn, dra ström via två kablar, antingen från ett bilbatteri eller 9v batteri, håll varsin kabel på varsitt stift på elmotorn.

Ena hållet backar, andra lossar. Gör det den ena kan du bara byta platsen på kablarna på stiften då går den på andra hållet.

Vill man kan man ju sätta en sådan här på sitt 9v batteri och köra motorn med
shopping.png
shopping.png (3.08 KiB) Visad 1359 gånger
av Bileen
Jag har också en XC70 D4 AWD 2016 och försöker välja vilken bromskiva och belägg som jag ska välja. Troligen blir det autodoc som jag köper från, men hur vet jag att jag får rätt skivor? Ska ha både fram och bak. Är Bosch eller Brembo att föredra?
När jag följde Vparts mätmetod blev måtten 336mm fram och 302 bak men då finns det två höjder att välja mellan…40.8 och 41…hur fasen väljer jag rätt?
Senast redigerad av 1 Bileen, redigerad totalt 0 gånger.
av KalleJ
Trodo.se är bättre de har gratis passningskontroll.
Beläggen spelar mest roll, skivorna mindre.
Jag kör ABS skivor med Metzger belägg. Men ta vilka premium belägg som helst.
ATE brukar anses som "bäst".
Användarvisningsbild
av Micce1980
@KalleJ, Helt enig

Kört med Ate sedan 2018 men även TRW och Zimmermann mdf går ju så klart fint
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]