Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Panchis
Längst upp till höger finns en ikon för Bluetooth sedan en telefonlur som visar att bilen och mobilen pratar med varandra och till höger några staplar som visar hur bra mobiltäckningen är.
Till vänster om ikonen för Bluetooth har ett litet rött kryss dykt upp. Det har funnits där minst en vecka och försvinner alltså inte när man släpper kontakten med mobilen. Någon som vet vad detta är för rött kryss. Och hur man blir av med det??
Jag har också fått ett gult kuvert ovanpå telefonluren. Gissar att det betyder oläst sms. Vilket jag säkert haft någon gång. Men inte har för tillfället. Hur nollställer man det??
Är det bara ett rött kryss utan att det nåt bakom krysset, dvd något överkryssat?
Angående SMS kuvertet så har du säkert något gammalt SMS som är oläst i mobilen, kolla att alla SMS verkligen är lästa.

Skickat från min G8341 via Tapatalk

I denna bild kan du kanske hitta den symbolen du har i din bil...?
Volvo Sensus.JPG
Volvo Sensus.JPG (72.78 KiB) Visad 1156 gånger
Du är inte ansluten till internet via bluetooth. Tryck in jordglobsknappen så kopplar du upp till internet i bilen. Behöver göras varje gång om du inte har separat simkort i bilen.
@fjohan82,
Tack för svaret. Det var klargörande. Hittade också att gammalt oläst sms från ett land i Afrika. Något mygel.
Jag hittar inga bilder på symboler i bildskärm som du lagt in i svaret, i någon av mina manualer. Kan du tipsa om var man hittar dessa bilder.
Panchis skrev: tis 29 okt 2019, 10:40 @fjohan82,
Tack för svaret. Det var klargörande. Hittade också att gammalt oläst sms från ett land i Afrika. Något mygel.
Jag hittar inga bilder på symboler i bildskärm som du lagt in i svaret, i någon av mina manualer. Kan du tipsa om var man hittar dessa bilder.
Detta är från Sensus-manualen, har inte länken nu eftersom jag är iväg på jobb.
Google vet var du hittar den :-)
@Panchis, Sök efter Volvo manual i appstore om du har iPhone eller motsvarande om du har android så får du komplett instruktionsbok i din mobil. Där finns även dessa bilder.
Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]