Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag fick byta mitt spjällhus på Volvo för några dagar sedan och då fick Volvo installera ny mjukvara i bilen. Nu fungerar inte farthållaren som den ska med BSR optimering. Utan optimering funkar farthållaren som den ska. Är det något fel på min ppc trim? Behöver ppc trimet någon uppdatering eller något? Jag har felkod på gaspedalsläge och bromspedalsläge.

Med vänlig hälsning

Pierre
pierre71 skrev:Hej

Jag har en Volvo V70 T5 2000 den första generationen och jag fick byta mitt spjällhus på Volvo för några dagar sedan och då fick Volvo installera ny mjukvara i bilen. Nu fungerar inte farthållaren som den ska med BSR optimering. Utan optimering funkar farthållaren som den ska. Är det något fel på min ppc trim? Behöver ppc trimet någon uppdatering eller något? Jag har felkod på gaspedalsläge och bromspedalsläge.

Med vänlig hälsning

Pierre
Hej

Jag har en Volvo V70 T5 2000 den första generationen och jag fick byta mitt spjällhus på Volvo för några dagar sedan och då fick Volvo installera ny mjukvara i bilen. Nu fungerar inte farthållaren som den ska med BSR trim. Utan BSR trim funkar farthållaren som den ska. Om man accelerera lagom till en viss hastighet då fungerar farthållaren med BSR trim. Accelerera lite snabbare upp till en viss hastighet så funkar inte farthållaren med BSR trim. Är det något fel på min ppc trim? Behöver ppc trimet någon uppdatering eller något? Jag har felkod på gaspedalsläge och bromspedalsläge.

Med vänlig hälsning

Pierre
Min gissning är att de har uppgraderat både ETM och ECM-mjukvaran på verkstaden och din BSR-mjukvara i ECM är inte längre kompatibel med mjukvaran i ETM. Vet inte hur BSR brukar hantera detta men du behöver antagligen få en ny mjukvarufil anpassad till din nya motormjukvara.
SubMarine skrev: mån 28 okt 2019, 06:48 Min gissning är att de har uppgraderat både ETM och ECM-mjukvaran på verkstaden och din BSR-mjukvara i ECM är inte längre kompatibel med mjukvaran i ETM. Vet inte hur BSR brukar hantera detta men du behöver antagligen få en ny mjukvarufil anpassad till din nya motormjukvara.
Tack så mycket för ditt svar.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]