Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolle945
Kan man byta bromsklossar bak utan problem,eller måste man anlita verkstad?
Har hört att man måste återställa Handbromsen/Elmotorn via Vida systemet.
Tips och råd mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Man kopplar ett brandvarnarbatteri med två kabelstumpar, snabbare än att öppna vida eller skruva isär, enligt mig för att lossa handbromsen, den kalibreras sedan om du kör den några gånger när allt är monterat. Kommer stå bromsfel eller liknande vid hastighetsmätaren då den körs längre än den brukar men den slocknar när du kört den några gånger
av Solomon
Jag byt bromsok med elmotorn både sidan på Volvo v60 det går som en dans med 12v. Batteri. Även skruva elmotorn från bromsoket men det finns risk att spricka när man skruva tillbaka elmotorn. Ta 9v eller 12v.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Bilen har ju ett 12 batteri. Man kan ju låna strömmen från tex cigguttaget i bagaget tex istället för att skaffa ett extra batteri.
Användarvisningsbild
av Stefanito
Om du vill gå all in på bromsrenoveringen så har jag gjort en liten video om det. Bara att skippa momentet med att öppna upp hela oket som jag gör i videon. Lossa bara motorn med 2 skruvar och sen gänga tillbaka kolvtryckaren mekaninskt med insenxa.

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]