Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peter0703
Hejsan, råkar ha en s-70 som jag ärvde för 10år sedan och som stått typ sedan dess i värmegarage.Har kört lite och startar upp den någon gång/månaden.Det är en -00 med automat låda,metallic lack, vinge bak, i stort sett i nyskick, bytande kamrem när den gått 3000mil då jag fick hem den.Ska byta nu pga 10år/intervall.Bilen har gått 4850mil nu och boxen har varit inne så gasspjället öppnar fullt som 170hk. Min fråga är bara, finns det intresse för en sådan här bil och vad skulle värdet vara? 2 ägare med mig bara.
Senast redigerad av 1 Peter0703, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Du måste förtydliga rubriken genom att gå in Redigera på inlägget (kugghjulet) och ändra den. Ingen kommer hitta till den här tråden med nuvarande rubrik.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Blir nog inte lätt att sälja den för sitt "rätta" värde, tittar man på annonser så finns det enstaka lågmilare, gemensamt är att dom har varit ute på annons länge, så tyvärr är nog ordinära S70 ganska svåra att få några större pengar för än så länge.
En modell jag kan tänka mig som skulle kunna gå för åtminstone lite mer pengar är R, speciellt den saffransgula.
av MickeM
Tyvärr är det så.
Bilen är ingen speciell modell, och dessutom så gammal att milen har liten betydelse för hur "bra köp" den är. Att den här stått gör det inte bättre, men i garage är bättre än ute.

Fungerar ac'n än, trots att den stått så mycket?

En S70 i gott bruksskick med "normala" mil är verkligen inte dyr. Lätt att finna utmärkta exemplar under 10.000kr.
Hur mycket mer någon vill betala för så låga mil men ändå 20år gammal bil är omöjligt att svara på.
Då som bruksbil alltså.

Behåll den 30 år till, så kan den bli mer värdefull som veteranbil.
av Peter0703
Ok, tack för svar, allt funkar jättebra än på bilen.Jag sparar den så länge, man vet aldrig när man står utan bil ju i framtiden.Dessa kan man ju mecka med iallafall :-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, något pengavärde finns inte att tala om i den. Det är viktigt att tänka på att att saker åldras, och i vissa fall slits mer av att inte användas. Med andra ord kan en lågmilad bil vara i betydligt sämre bruksskick än en normalmilad välkörd bil av samma årgång. Ett oljeläckage är högst troligt inom snar framtid. Har bilen dessutom stått med vätskor i(olja, kylarvätska, servo, broms) så lär inte kylaren vara i något pristint skick, och bromsvätskan och servooljan lär inte vara mycket att hänga i granen heller...
Oddsen är alltså rätt stora att problemen skulle komma som brev på posten ett efter annat när bilen väl börjas brukas.

Värdet ligger nog snarare i att äga en lågmilad gammal bil. Så behåll den du och håll efter den.
En vacker dag kanske värdet stiger, men dessvärre tror jag det kommer bli förbjudet(eller åtminstonde praktiskt omöjligt) att köra den öht. innan det skulle bli något värde att tala om i dom.
av Peter0703
Att det inte finns något stort värde i bilen hade jag inte räknat med direkt kanske.Men den har fått gå en del mil ibland, så har inte stått orörd liksom.Nytt batteri och den står alltid på underhålls laddning, byta olja filter för två år sedan oxå. Men försäljnings priset bör ändå vara runt 15-20” tänkte jag, men det är det kanske inte ens? :-o
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jao, 15k bör du kunna få för den, med lite tålamod. 20k är kanske att sträcka sig lite.
Problemet är ju att majoriteten av köparna som kikar på bilar i denna prisklass sällan bryr sig om milen, dom vill "typ" bara ha något som rullar till så lågt inköpspris som möjligt. Och just 85x70 finns det en hel del av till salu för kaffepengar. Köparens marknad, minst sagt.
av Peter0703
Det blev försäljning av bilen för 15”, jävligt mkt bil för pengarna.Men ändå 20 år gammal bil och man märker ju lite skillnad när man kör sin ”vanliga” v60 2019 :-)
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]