Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
anp skrev:Hur många kallstarter gör du per vinter?
1000 kronor bensin är nog ganska snart uppkört jämfört med användande av motorvärmare från ex,vis 5°.
Hur många kallstarter... De beror ju lite på vad man kallar vinter. Här i södra delen av landet brukar de ju inte bli så jäkla kallt, (jo jag vet att det lönar sig att använda motorvärmare under 10°C). Men om vi räknar på fyra månader om året så kan de kanske bli ca 70 kallstarter då jag har möjlighet att använda motorvärmare.
anp skrev:1000kronor ger ca, 87 liter. Vilket kanske räcker till 2-400 mils körning med kallstartad motor, utöver den normala förbrukningen.
Vid kallstart kan motorn dra upp dubbla mängden bränsle jämfört med då den uppnått normal driftstemperatur.
Jo dubbla förbrukningen men man kommer ju ändå inte upp i normal driftstemperatur med motorvärmare, bara lite snabbare.
av Amarace
Tomas88 skrev:Vad tror ni om denna värmaren då?

http://www.oie.se/Products/Product.asp? ... nId=129825
Funkar, men är absolut inte lika effektiv som en blockvärmare. Plus att dom brukar ge upp snabbare jämfört med en blockvärmare.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]