Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kmi
Andigo skrev:
kmi skrev:Iøvrigt er t5'eren næsten for tyst i motorljud jmf. med min gamle v90 T5 CC
Man kan næste under om motorljuden kom ud af højtalerne på V90'en :)

Hur är det med vägljud i v/s60 jämfört ned v90cc ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Oplever ingen skillnad på vägljud.
Havde 19" på V90 CC'en hvilket jeg også har på v60'en.
Derimod var åk komforten bedre i V90'en jmf v60, men det beror nok mest på at min v60 har sportschassi. Men det er en smagssag
kmi skrev:
Andigo skrev:
kmi skrev:Iøvrigt er t5'eren næsten for tyst i motorljud jmf. med min gamle v90 T5 CC
Man kan næste under om motorljuden kom ud af højtalerne på V90'en :)

Hur är det med vägljud i v/s60 jämfört ned v90cc ?

Oplever ingen skillnad på vägljud.
Havde 19" på V90 CC'en hvilket jeg også har på v60'en.
Derimod var åk komforten bedre i V90'en jmf v60, men det beror nok mest på at min v60 har sportschassi. Men det er en smagssag
Ja. Det kan troligtvis göra lite skillnad. Jag ska åka och testa en s60 T5 på Onsdag. Hoppas den är trevlig att köra!

av kmi
Det er den helt sikkert.
Vil sige at den nye V60/S60 er helt på same kvalitet som T.ex Audi. Oplever V60'en som endnu bedre byggkvalitet end min V90 som var den Volvo, jeg oplevede en mærkbar kvalitetsskillnad jmf. med de XC60 og jeg har haft tidligere.

For mig är ingen oljud i bilen samt ljuden når man lukker døren store dele af min kvalitets definition :)
av kmi
Ligger på literen.. men har bare kørt 20 mil med ganske frisk kørsel :-D

Vil tro jeg kommer ned på 0.7-0.8 i snit hvilket er fint med en så tung bil og 250 hk.

(Mycket stads kørsel og kø på strækningen mellem malmø och kph)
Lite update med exempel på förbrukning V60 T5. Suunto hade 0,55 med snittfart 79 km/h - här är med snittfart 92 km/h. Testade att köra mellan 0-10 över skyltat beroende på lutning, två personer i bilen med lätt last. Det är inklusive en sväng genom en drive through-kö i Alingsås också. Rullar på 18".
Bilagor
VOC västerås - gbg.jpg
VOC västerås - gbg.jpg (23.16 KiB) Visad 513 gånger
Jag har kört en tank på 5,96 l/100km (mätt på pump) men då fick man ta de väldigt lugnt

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]