Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev: tor 10 okt 2019, 15:55 På den V60 jag har som lånebil startar radion innan jag hinner vrida på startvredet.
Kanske annat på 90...
Japp, på vår startar systemet upp när du öppnar dörren men radio/etc startar inte förrän du vrider på startvredet eller trycker på knappen för radio/etc.
Är väl helt Ok, då man öppnar bilen i olika sammanhang utan att för den skull vill att den ska börja "spela".
Men visst, går det att göra konfigurerbart är del väl Ok men inte som standard att radio/etc börjas "spela".
Här är min önskelista

Infällbar backkamera
Utdragbara lårstöd även till stolar med textilklädsel
Snyggare bakljus, led
Bättre backljus
Större tank
Några piggare färgval, tex den rödmetallic som 60-serien har.
Fler valmöjligheter och tydligare menyer för stämnings- och dekorbelysning.
Snyggare fälgar till CrossCountry
Bättre insynsskydd i bagaget
Möjlighet att välja linear walnut även till cross country
Här är min lista:

- Bättre navigation. Kartan ser ut som om den var från förra decenniet. Väljer man 3D-visning så består 1/3 av blå himmel.

- Att musiken inte slutar spela så fort jag öppnar förardörren. Vid korta stopp tar det någon minut innan Spotify kommer igång igen. Jag vet man kan vrida om startknappen utan att trampa på bromsen så fortsätter musiken spela men det är omständligt att komma ihåg varje gång.

- Större bränsletank

- Att Sensus inte är så segt, men processorn är visst uppgraderad på nyare årsmodeller.

- 60/40 delning av baksätet och större genomlastningslucka vid armstödet. Kör ofta optimistjolle med mast, bom och segel genom luckan. Har man två jollar med sig blir det riktigt trångt. Åker man till byggmarknaden och köper ett solparasoll i kartong så får man inte igenom den i luckan. Gick bra med min BMW.
En timer på interiörbelysningen. Släcker fort om man lämnar t.ex. bagageluckan öppen och enda sättet att tända är att gå runt och öppna/stänga en dörr. Hade man ett val på typ 10s, 30s, 5min, 10min hade det varit grymt.

Jobbigt idag om man står och fixar bakom bilen (typ tar på pjäxor på barn) och det blir kolmörkt. Känns inte premium att behöva pannlampa för att någon fått batterisparpanik i projektskedet.
Gummi bakom tanklocket. Gissar att det syftar till att skydda karossen (lacken) från spillt bränsle. Men... regnvatten rinner in och ackumuleras i det lilla utrymmet. Borde finnas en fungerande dränering! Vad göra?
fjohan82 skrev: ons 23 okt 2019, 16:17 Nu kommer jag få mothugg men: Fler cylindrar...
Mothugg?

Volvo borde ha både sexor och åttor i sitt motorutbud. :-D
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]