Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Crille
Hmm..... :???:
Såg att du hade en 92:a inte samma instrumenthus som jag hade i min 89:a anslutningen av signalen till instrumenthuset kanske inte stämmer, men i övrigt ska det inte vara någon skillnad vad jag vet.
av pekka
Nu har jag testat att slå på AC:n och kolla om kompressorn till AC:n går men det gör den inte, jag har provat att koppla 12V till den manuellt och då funkar den men det blir ingen kyla iallafall... kan det vara så att nån givare känner av att gasen är slut i AC:n som gör att den inte startar????
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, på ett rör uppe vid behållaren, testa att kortsluta den med motorn igång och AC'n på. Går kompressorn igång då är troligen gasen slut. Jag tror inte det är nyttigt för kompressorn att gå tom, så kör inte för länge.
av pekka
Då ska jag prova att kortsluta stiften och se om kompressorn startar...[/quote]
av pekka
Nu har jag provat att kortsluta stiften på givarn till AC:n,, och när jag gör det så startar kompressorn... alltså borde det bara vara att fylla på gasen så ska det funka?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, men som sagt:
Sparkz skrev:Är gasen slut har du en läcka nånstans, så bara fylla räcker nog inte.
av pekka
Varför måste det vara en läcka ?? Gasen räcker väl inte hur länge som helst eller har jag fel?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Gasen räcker hur länge som helst om systemet är tätt. Den är inget som förbrukas, utan flyttar bara värme från kupen till utsidan.
av pekka
Jaha då vet man ,,, men isånafall är det inte många begagnade bilar som har ett tätt AC system. Man ser ju på var och varannan på blocket att AC:n behöver fyllas på....
Användarvisningsbild
av Crille
Ja det är tyvärr så att saltet på våra vägar tar hårt på delarna till AC:n
Det har blivit bättre kvalite på delarna i S80 - V70 modellerna men 740 var bedrövlig.

Är det någon som vet vilken BT version […]

Går det att demontera turbon utan att monter[…]

Får gratulera!! Vad hade du för milta[…]

Gissar att det är en slags "karantä[…]