Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Den svenska versionen av Android Auto nåste komma ut men när? Det ha snackats om det i evighet nu.
Vad kan man förvänta sig men dessa funktioner?
Tex om man ska köra Spotify via mobilen så är det fler menyer, snabbt uppkoppling, ofline spelning, men har man B&W i bilen då gråter systemet om man inte har igång bilens egen Spotify. Ljudkvalitén är så mkt bättre då. Men blir det samma ljud i Spotify sedan om man kör via Android Auto? Hur kommer det att se ut rent praktiskt med uppkoppling och allt?
Man har skrivit en del om massa andra funktioner som kommer att komma i den svenska AA men vad kommer vi att uppskatta i verkligheten?
SundanceKid skrev:Haft på svenska i nåt år men känns helt onödigt.
Håller med till 100%
I en sämre bil hade den kanske fyllt en funktion, men nu kan man göra allt i Sensus, så den känns föråldrad. Är väl om man vill ta det ett steg längre och kringgå lite spärrar för att kolla på Video i mitten skärmen som AA kan var aktuellt.
Tycker absolut du ska prova, det är ett mycket snabbare system när man hoppar mellan flera funktioner fram och tillbaka. Även uppstart, Spotify inbyggd tar ju lång tid för att komma igång.

Googla på "apkmirror android auto" så kommer du rätt in på appen och kan klicka vidare för att ladda ner.

Navigering med Google maps och waze är helt överlägset den inbyggda navin. Maps har så mycket bättre detaljrikedom förutom trafikdata förstås.
I Caddyn är Android Auto fantastiskt, men i Sensus är det egentligen bara waze som skulle få mig att använda det. Blir lite konstigt i Volvon när AA inte upptar hela skärmen, utan bilens egna funktioner fortfarande finns lätt tillgängliga. I VWn så blir man ju "låst" till Aa och då är det lätt att utnyttja allt det har att erbjuda tycker jag. Blir lite kaka på kaka, men som sgt är waze anledning nog för mig.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

svergie2 skrev:I Caddyn är Android Auto fantastiskt, men i Sensus är det egentligen bara waze som skulle få mig att använda det. Blir lite konstigt i Volvon när AA inte upptar hela skärmen, utan bilens egna funktioner fortfarande finns lätt tillgängliga. I VWn så blir man ju "låst" till Aa och då är det lätt att utnyttja allt det har att erbjuda tycker jag. Blir lite kaka på kaka, men som sgt är waze anledning nog för mig.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Är ju för att AA inte stödjer det skärmformatet utan mer 16:9 format.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]