Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Gorban skrev: fre 11 okt 2019, 08:47 Använda RTTI
För att använda RTTI måste bilen ha internetanslutning
Källa: https://www.volvocars.com/se/support/to ... tid-rtti-2

Vilket den verkar få via Volvo On Call. Jag har tidvis kört runt i Europa utan internetkoppling och får RTTI ändå.
Med VoC så är du uppkopplad även om du kanske passerar via Volvos system, så datatrafik genereras oberoende av vilken väg du tar som jag ser och belastar din trafikmängd.
Senast redigerad av 1 AndS, redigerad totalt 0 gånger.
av Cokeisit
Min VOC och mitt inbyggda modern för internet i bilen är båda trasiga. Jag får ändå begränsad trafikinformation som t.ex. en olycka. Jag gissar att informationen tas från FM radion ifall inget internet finns att tillgå, kanske därför du har sett info utomlands.

Skickat från min J9210 via Tapatalk

av mikebike
Cokeisit skrev:Min VOC och mitt inbyggda modern för internet i bilen är båda trasiga. Jag får ändå begränsad trafikinformation som t.ex. en olycka. Jag gissar att informationen tas från FM radion ifall inget internet finns att tillgå, kanske därför du har sett info utomlands.
Det får jag också, utan SIM och RTTI, men då är det nog TMC = radio.
av Lockis
mikebike skrev:
Cokeisit skrev:Min VOC och mitt inbyggda modern för internet i bilen är båda trasiga. Jag får ändå begränsad trafikinformation som t.ex. en olycka. Jag gissar att informationen tas från FM radion ifall inget internet finns att tillgå, kanske därför du har sett info utomlands.
Stämmer, har du inte internet är det TMC du får i GPS :)
av Gorban
Lockis skrev: fre 11 okt 2019, 12:39
mikebike skrev:
Stämmer, har du inte internet är det TMC du får i GPS :)
Men tydligen fick jag RTTI med köinfo även utan att bilmodemet hade uppkoppling i Tyskland så det måste ha gått via Volvo On Call.
av Lockis
Eller TMC, funkar kanske bra i Tyskland.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]