Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lulle
Hej!

Min snälle :D arbetsgivare låter mig välja en valfri bil, bara jag väljer mellan Saab och Volvo (Svårt val :roll: ), till ett maxpris av 260tkr netto, alltså efter avdragna rabatter...

En sur (?) V70 2,0F kvalar ju in på 259,9tkr, MEN vill ju helst ha kinetic-paket åtminstånde, helst summum.... + något annat som tex tonade rutor och inbyggda barnstolar.

Därfår undrar jag vad ni kan tänka er vilka rabatter volvohandlarna kan ge procentuellt på en V70 II, det är ju lättare att ge sig in i en förhandlig om man vet ungefär iaf... rör det sig om ca 8-10 % eller är det mer / mindre?

Fler frågor:
Någon som kört en 2,0F? är den lika sur o seg som jag befarar? Kommer nog ändå att välja den pga utrymme, säkerhet, komfort......
Får köra av mig med BMW:n hahaha

Klarar original CD:n Mp3:or?

Med vänlig hälsning Lulle...
Användarvisningsbild
av Lulle
Förresten, någon som har koll på lev.tid på en 2,0F?
av klabban
Vi fick 8,3% rabatt utan förhandling hos BraBil. Fick dock tillslut 10% rabatt på Bilia pga ett avtal som fanns mellan Bilia och fruns arbetsgivare. Vi köper privat så vi trodde inte att avtalet skulle gälla! Vi kände oss nöjda och beställde! Hade kanske gått att få lite ytterligare rabatt hos BraBil, men tveksamt om vi hade fått mer än 10% rabatt. Skall tillägga att vi fick väldigt bra inbytespris på Bilia också :)
Användarvisningsbild
av Lulle
Lysande, med 10% löser sig min minimum spec, iaf, kinetic, 17", tonade rutor och inbyggda barnstolar... Svart med moccabrun textil.

Ska ju inte lämna nåt inbyte så kanske ska föreslå momentum, hehe, vill gärna ha en vit men då MÅSTE den va nerlackad som momentum är, blir det en kinetic får den vara svart.

Hamnar ju runt 300 med momentum och min spec och med 10% ger det 270tkr *f-n*
av ljungström
Kolla upp om din arbetsgivare har något ramavtal med Volvo, brukar kunna vara ganska rejäla rabatter då.
av Steff 99
Frågan är om man kan använda arbetsgivarens ramavtal.
Har för mej att detta kan ställa till det skattemässigt både för säljare o köpare.
Om man nu inte har ändrat detta igen .....
Men det bör de som arbetar med sälj här i forumet kunna reda ut.
Användarvisningsbild
av Lulle
jo, vi har ett 10%-ramavtal, och fick en offert från Bilia idag på en 2,0F kinetic, med canicula 17", bältekuddar, 5 mörka rutor och fast dragkrok.
Svart 019 med den brun/beiga interiören.
266.550:-

Kanske man kan få mer rabatt utan ramavtalet? Bilia ville inte ge en krona till på det priset :-(

Leveranstiden verkade tråkig dock, feb -08....
av ljungström
Steff 99 skrev:Frågan är om man kan använda arbetsgivarens ramavtal.
Har för mej att detta kan ställa till det skattemässigt både för säljare o köpare.
Om man nu inte har ändrat detta igen .....
Men det bör de som arbetar med sälj här i forumet kunna reda ut.
Jag läser det som att det är fråga om en tjänstbil här?

Att få rabatt utöver ramavtalet är nog knepigt. Möjligen skulle du väl kunna betala mellanskillnaden själv, i alla fall om du har möjlighet att köpa ut bilen till ett förmånligt pris när leasingtiden är över.

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]