Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag fick loss 17% rabatt på min... plus lite till..
T8 inscription, metallic demin, el-dragkrok, B&W, tonade rutor nav teknikpaket, jag minns inte allt.. men totalt under 600...
Senast redigerad av 1 Mrks, redigerad totalt 0 gånger.
@Mrks, Jävla bra deal ju! Tyckte jag gjort en bra deal, men din var vassare!

@SundanceKid, På första bilen, körde jag Företagaran och fick 10% sen sa jag att om det ska bli en affär idag måste dom gå ner lite till, fick då 12% på allt. På nya bilen fick jag extra mycket rabatt pga allt strul som var med första bilen. Jag leasar till eget AB.
Mrks skrev: mån 07 okt 2019, 08:58 jag fick loss 17% rabatt på min... plus lite till..
T8 inscription, metallic demin, el-dragkrok, B&W, tonade rutor nav teknikpaket, jag minns inte allt.. men totalt under 500...
Om jag bygger den bilen på volvos sida blir det över 660000kr och för att komma ner till 500000kr så måste du fått 24% på priset eller har grundpriset på bilen gått upp sen du köpte den???

Mvh
Per
Det enda jag vet är Dingle (Brandt?) och det enda jag kan bedöma det på är att verkstaden var jäkligt vettiga att ha att göra med i somras
vid ett spontanbeösk för att diskutera några fel i bilen (inte köpt där), och han klämde in den på en full mjukvaruuppdatering (så handlade
jag under tiden) för att se om detta kunde lösa problemet. Den människan var EXTREMT serviceminded. I övrigt har jag ingen aning om hur de är.
SundanceKid skrev:Hur lyckades ni med dessa affärer? Privat eller på bolag? Jag har sett att "företagarna" ger 10% på ny volvo.
Dels så köper jag en del bilar åt firman... kanske 4 per år. Jag är en enkel kund, jag vet vad jag vill ha, jag är beredd att ta ett snabbt beslut. Jag ber om bästa pris och ingen har hittills kunnat matcha det.

Frågar jag på Bilia eller Upplandsmotor så säger de bara lycka till. Där har jag som mest erbjudits 12%
Senast redigerad av 2 Mrks, redigerad totalt 0 gång.
pergrein skrev:
Om jag bygger den bilen på volvos sida blir det över 660000kr och för att komma ner till 500000kr så måste du fått 24% på priset eller har grundpriset på bilen gått upp sen du köpte den???
jag förstår att ni är chockade... det var jag med när jag såg att jag gjort ett litet skrivfel. strax under 600 var det.. inte 500. :x . med 17% då..
ordinarie pris var 714.000 och rabatten landade på 126.000 kr.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 26

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]