Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Höjden inne i kupen
Normallång 180 typ men dricker man en proteinshake eller vattenflaska slår den i taket.

Seg backvarnare. Varnar för sent.

Bättre stämningsbelysning

Kunna fälla sätena separat.

Enklare operation att ta loss insynsskyddet och lastnätet.

Eldrivna solskydd

Mindre svart blank plast
CaptainOats skrev: lör 28 sep 2019, 16:49 Höjden inne i kupen
Normallång 180 typ men dricker man en proteinshake eller vattenflaska slår den i taket.

Seg backvarnare. Varnar för sent.

Bättre stämningsbelysning

Kunna fälla sätena separat.

Enklare operation att ta loss insynsskyddet och lastnätet.

Eldrivna solskydd

Mindre svart blank plast
Kan du inte fälla sätet separat?
@Fjonsson, misstänker att Oats vill fälla 40/20/40 istället för 40/60.
grillchips skrev: sön 29 sep 2019, 12:34 @Fjonsson, misstänker att Oats vill fälla 40/20/40 istället för 40/60.
Precis. Speciellt när man har barnstolar. Drygt o koppla ut allt när det hade räckt att fälla mittendelen separat.

Ja jag har stolen högt upp för sitter annars lågt tkr jag. Är typ 180 cm så rätt normallång.
Fjonsson skrev:
jpu skrev: tis 24 sep 2019, 11:06 Vibrationsfri plattform vore ju trevligt.

Plattform?
SPA-plattformen som har inbyggda vibrationer som produktegenskap i mitt fall och även ca 2 miljoner träffar på Google
Jag saknar bl.a. en mjukvarugrej (?) som jag tycker skulle underlätta "livet".
- Nervinkling backspeglar
Tyckte om VW Passats lösning, ställ in önskad vinkel - spara,
Nästa gång man lägger in backen så går dom till min önskade position, (inte det läget Volvo tycker är bra).
Är ett bra komplement även om man har 360-kameran

Upplåsning och dörröppning påskyndar start Sensus
Det borde få denna att starta snabbare, istället för att vänta att jag vrider om nyckeln.
Varför inte låta den göra färdigt, men inte visa förr'n Startorder ges mha startknappen.

mm..
jpu skrev: ons 09 okt 2019, 11:20
Fjonsson skrev:
jpu skrev: tis 24 sep 2019, 11:06 Vibrationsfri plattform vore ju trevligt.

Plattform?
SPA-plattformen som har inbyggda vibrationer som produktegenskap i mitt fall och även ca 2 miljoner träffar på Google
Håller med
Min ska in nästa vecka igen.
Att mjukvaru uppdateringar kan installeras hemma i garaget t ex under natten istället för vid servicetillfällen.
Varför?
Jo t ex när jag fick min bil (xc90 T6 2019) levererad i juni förra året tyckte jag att kompressor lät så vackert och att bilen var pigg.
Nån gång i november bytte jag hjul och bad de kolla om det fanns några uppdateringar så de uppdaterade bilen.
Sen dess försvann kompressorljudet och jag har haft kontakt med verkstan flera gånger som kollade på olika värden och grejer men hittade ingenting.
De lyckades övertala mig att jag har helt enkelt vant mig vid ljudet så jag inte hör kompressor längre.

Nu för en vecka sedan lämnade jag in bilen av en annan anledning och de installerade en uppdatering som hade kommit ut i juli månad i år och wooow.
Kompressorljudet är tillbaka som för ett år sedan, bilen är rappare och piggare.

Med andra ord om jag inte hade råkat lämna in bilen nu och väntat på min ordinarie service till juni 2020 så hade jag kört runt med en bil jag inte är helt nöjd med.

Tekniken finns redan att bilen ska kunna fråga mig vill du installera uppdateringar inatt !
Så varför gör man inte det?
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]