Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jan B
V70 04 med Xenonlampor.
Hur mycket måste bort för byte av vänster lampa
av S.t.r.a.n.D
Det står väl i din instruktionsbok vad som måste tas bort. Det gör det iaf på farsans V70 -01.
Användarvisningsbild
av CarMan
vänster lampa går att byta utan att ta bort nått. men det kan vara lite lättare am man tar bort locket för halvljus lampan,
höger lampa går också at byta utan att ta bort nått, man man kan ta bort påfylnngs snabeln till spolvätskan & vinna mycka plats på det.
Användarvisningsbild
av Jan B
Nej, luftrenarburken med elkabel och slang sitter ivägen.
av S.t.r.a.n.D
Om du inte kan byta lampa utan att ta bort det, jaa vad väntar du på riv ut det.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jan B skrev:Nej, luftrenarburken med elkabel och slang sitter ivägen.
Ja det är trånkt, men som sagt, vill du ha mer plats är det bara att ta bort det som är ivägen eller ta bort lyktan
Användarvisningsbild
av Mr Skidmark
Om du ska ta bort lyktan måste du ta bort stötfångaren....mer jobb. Ta dom andra grejorna istället.

GL

Steve
av Jaco
Om jag har fattat dey hela rätt så är detta jobb pga lampbyte, eller? Om så är fallet så är det ju helt jävla sjukt, byt bilmärke för f-n
Användarvisningsbild
av CarMan
Jaco skrev:Om jag har fattat dey hela rätt så är detta jobb pga lampbyte, eller? Om så är fallet så är det ju helt jävla sjukt, byt bilmärke för f-n
jag byter lampa på en sån på under 2 min. = byt inte märke, det ät likadant på alla bilar
av nevyn
Glödlampsbyte peugeot 206 ca 15min på verkstad... = Jag gör det inte själv = jag bytte märke (visserligen av andra orsaker)
740 som krånglar

Har röktestat motorn och det finns INGA luft[…]

Det verkar vara förnuftiga beslut, säk[…]

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]

Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]