Har BSR, inga problem med support eller liknande, men den verkar "bränna" magnetventiler, vet ju inte om det har med PPC att göra, men tror min pajjat igen, andra på ett år ... Någon med liknande problem, svar önskas även utan PPC trim.
//M
Moderator: Moderatorer
Tach skrev:Har BSR, inga problem med support eller liknande, men den verkar "bränna" magnetventiler, vet ju inte om det har med PPC att göra, men tror min pajjat igen, andra på ett år ... Någon med liknande problem, svar önskas även utan PPC trim.
//M
mojja skrev:Du menar att PPC-tekniken frestar mer på insprut och turbo än om man skulle göra en "permanent" chippning?Tach skrev:Har BSR, inga problem med support eller liknande, men den verkar "bränna" magnetventiler, vet ju inte om det har med PPC att göra, men tror min pajjat igen, andra på ett år ... Någon med liknande problem, svar önskas även utan PPC trim.
//M
Mmm o så käkar ppc på egr ventilen sabbar insprutningen rasar turbon o.s.v.. Har kastat mitt ppc åt helvetet.. Tur att man e på god fot med verkstan så att allt gått på nybilsgarantin. Tecknade bsr maskinskade försäkring men den ger jag inte mycket för eller deras modifering av mjukvaran..
kan faktist inte rekomendera bsr till någon då supporten inte tar ansvar för dom problem deras produkt ställer till med.
/mojja
Funk skrev:Får man fråga varför PPC ? På en ny bil så kan jag förstå det, men på en "gammal" ?Det finns flera anledningar:
/Thomas
Ingen annan som testat Jörgs powerchip som jag tipsat om?Sök på nätet så kommer du att hitta massor av historier om folk som haft trassel..
* Skulle man nån gång vilja uppdatera programvaran i bilen så behöver jag ju ladda om den optimerade mjukvaran igenHur ofta tror du i realiteten att du kommer att göra det på en 8år gammal bil, och då gäller det ju enbart ECU som inte får skrivas över..
* Damen kör bilen iblandKan inte hon gasa lite mindre ? Det är blir ju inte svårare att köra bilen med annan mjukvara i normaltrafik..
* Vid utlandssemester har man inte alltid tillgång till 98 oktanDet gör inget, det enda som kan hända är att knacksensorn får jobba mer, eller också köper man med en flaska oktanbooster..
Funk skrev:Jag tackar för dina synpunkter, men huruvida jag ska ha PPC eller inte är en annan diskussion.Ingen annan som testat Jörgs powerchip som jag tipsat om?Sök på nätet så kommer du att hitta massor av historier om folk som haft trassel..
* Skulle man nån gång vilja uppdatera programvaran i bilen så behöver jag ju ladda om den optimerade mjukvaran igenHur ofta tror du i realiteten att du kommer att göra det på en 8år gammal bil, och då gäller det ju enbart ECU som inte får skrivas över..
* Damen kör bilen iblandKan inte hon gasa lite mindre ? Det är blir ju inte svårare att köra bilen med annan mjukvara i normaltrafik..
* Vid utlandssemester har man inte alltid tillgång till 98 oktanDet gör inget, det enda som kan hända är att knacksensorn får jobba mer, eller också köper man med en flaska oktanbooster..
/Thomas
eiskall skrev:absolut inte att det frestar mer män i det långa loppet känns det som carman o frigge skrev som verkar kunna en del om bilar då dom jobbar på volvo bägge två-.mojja skrev:Du menar att PPC-tekniken frestar mer på insprut och turbo än om man skulle göra en "permanent" chippning?Tach skrev:Har BSR, inga problem med support eller liknande, men den verkar "bränna" magnetventiler, vet ju inte om det har med PPC att göra, men tror min pajjat igen, andra på ett år ... Någon med liknande problem, svar önskas även utan PPC trim.
//M
Mmm o så käkar ppc på egr ventilen sabbar insprutningen rasar turbon o.s.v.. Har kastat mitt ppc åt helvetet.. Tur att man e på god fot med verkstan så att allt gått på nybilsgarantin. Tecknade bsr maskinskade försäkring men den ger jag inte mycket för eller deras modifering av mjukvaran..
kan faktist inte rekomendera bsr till någon då supporten inte tar ansvar för dom problem deras produkt ställer till med.
/mojja
Funk skrev:Får man fråga varför PPC ? På en ny bil så kan jag förstå det, men på en "gammal" ?Det finns flera anledningar:
/Thomas
* Skulle man nån gång vilja uppdatera programvaran i bilen så behöver jag ju ladda om den optimerade mjukvaran igen
* Vid försäljning vill jag kunna erbjuda bilen både trimmad och orginal
* Damen kör bilen ibland :roll:
* Vid utlandssemester har man inte alltid tillgång till 98 oktan