Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maverick79
Hämtade ut min bil i fredags, kört några mil i helgen på hemmaplan och tänkte sammanfatta med: vilken bil! Till idag när dagspendlingen till jobbet skulle genomföras: 2 mil enkel. Ligger i hybridläge, elmotorn jobbar, och kommer halvvägs, sedan får jag meddelandet ”reducerad prestanda”. Effekten stryps kraftigt, vid fullgas retarderar bilen.
Samma sak händer på väg hem. Någon med idéer/erfarenheter av detta?
av JimmyK
maverick79 skrev:Hämtade ut min bil i fredags, kört några mil i helgen på hemmaplan och tänkte sammanfatta med: vilken bil! Till idag när dagspendlingen till jobbet skulle genomföras: 2 mil enkel. Ligger i hybridläge, elmotorn jobbar, och kommer halvvägs, sedan får jag meddelandet ”reducerad prestanda”. Effekten stryps kraftigt, vid fullgas retarderar bilen.
Samma sak händer på väg hem. Någon med idéer/erfarenheter av detta?
Jag fick samma i min XC90 T8 My20 efter 400mil. Min tog inte laddning heller när jag stoppade in sladden. På min bil var det det stora hybridbatteriet som lagt av helt och fick bytas. Dock fanns det inga batterier på lager så min bil stod 1månad på verkstad innan batteriet var bytt. har nu kört ytterligare 400mil och hittils efter bytet har den fungerat bra.
av maverick79
Min tar laddning iallafall, hoppas det inte blir en långbänk på verkstaden. Tänkte att det kunde ev lösas med uppdatering av mjukvaran. Grejen är att när jag startar om fungerar det igen.
av maverick79
Hade bilen på verkstaden i torsdags, på väg hem därifrån tänds sköldpaddan igen. Och i helgen likaså. Nu ska de skicka ärendet till Volvo. Min pst uteslöt inte ett batteribyte ... men det återstår att se. :-(
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]