Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Tjena har gjort rent ett spjällhus gamla modellen wirestyrda. Så nu glänser det som fan :-) .
Grejen är nu att när allt gammalt gegg o skit e borta så ser jag luft mellan spjällvingen o spjällhuskroppen.
Jag får dock inte in ett 0.05 bladmått i mellan någonstans. Inga skruvar är pillrade då alla färgmakeringar är kvar.
Är detta normalt?.
av MickeM
Mekaniska spjällhuset av viremodell finns ingen speciell anledning att rengöra. Elektroniska spjället får obalans/klibbande spjällskiva och fenomen. Elmotorn som styr är svag.
Klibbande spjäll är inget man känner i gaspedalen på mekaniska spjäll, därför uppstår inga symptom av det.

Helt tätt är det inte och går bilen bra är ju allt ok.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Jo jag har ju aldrig haft det här spjället på bilen. Rengjorde för o kunna ta i grejorna.
Därför undrade jag över mellanrummet. Jag funderade dock på hur bilen skulle gå på tomgång.
Jag trodde det skulle vara stängt o tomgångs motorn styr på tomgång?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Ett litet mellanrum mellan kroppen och bladet är det alltid så det inget att orroa sig för. Tomgångsmotorn styr ju mänden luft som går in i insuget på tomgång.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]