Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1340019
Monnier skrev:
fragge skrev: Effekten kontrolleras från laddkabeln/boxen, vissa kablar har den funktionen och vissa inte(den medföljande t.ex.). Jag har laddbox installerad som laddar med 16A.
Där har Passat + över volvo eftersom effekten kan styras i från bilen. Det går helt enkelt lösas med effektvakt.

Men å andra sidan varnar en GTE-manual för att bilen kanske inte ens går att starta om det är kallare än -27 ;)
Står det något om att man kan värma en sensor och starta ändå ;)? Det stod nämligen det i manualen på en rysk helikopter som jag kom i kontakt med. Gick ej att starta under -10 grader men behövde man ändå starta så skulle man elda på en sensor så gick det bra :)
#1340021
stevvee skrev: tis 01 okt 2019, 16:19
Monnier skrev:
fragge skrev: Effekten kontrolleras från laddkabeln/boxen, vissa kablar har den funktionen och vissa inte(den medföljande t.ex.). Jag har laddbox installerad som laddar med 16A.
Där har Passat + över volvo eftersom effekten kan styras i från bilen. Det går helt enkelt lösas med effektvakt.

Men å andra sidan varnar en GTE-manual för att bilen kanske inte ens går att starta om det är kallare än -27 ;)
Står det något om att man kan värma en sensor och starta ändå ;)? Det stod nämligen det i manualen på en rysk helikopter som jag kom i kontakt med. Gick ej att starta under -10 grader men behövde man ändå starta så skulle man elda på en sensor så gick det bra :)
Rimligtvis går det. Bara att ta reda på vilken sensor som startspärren är kopplad till så, sen se till att den sensorn tror att det är varmare :P Tror inte man skriver ut sånt i en manual dock... eller? :D
#1340024
Dubbelpippi skrev:
stevvee skrev: tis 01 okt 2019, 16:19
Monnier skrev: Där har Passat + över volvo eftersom effekten kan styras i från bilen. Det går helt enkelt lösas med effektvakt.

Men å andra sidan varnar en GTE-manual för att bilen kanske inte ens går att starta om det är kallare än -27 ;)
Står det något om att man kan värma en sensor och starta ändå ;)? Det stod nämligen det i manualen på en rysk helikopter som jag kom i kontakt med. Gick ej att starta under -10 grader men behövde man ändå starta så skulle man elda på en sensor så gick det bra :)
Rimligtvis går det. Bara att ta reda på vilken sensor som startspärren är kopplad till så, sen se till att den sensorn tror att det är varmare :P Tror inte man skriver ut sånt i en manual dock... eller? :D

Den ryska helikopterns manual hade det utskrivet ! Haha
#1340025
Monnier skrev:Där har Passat + över volvo eftersom effekten kan styras i från bilen. Det går helt enkelt lösas med effektvakt.
Nja, jag tycker nog det är rätt att anläggningen som man ansluter till reglerar effekten. Det är där ev. konsekvenser uppstår om man laddar med för hög effekt. Bilen kommer aldrig att ta mer effekt än den kan hantera.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]