Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ljungström
En ej nerlackad bil ser iofs inte så klumpig ut, den blir lite "nättare" på nåt vis.
av ontop
Skall ringa och kolla prisskillnaden om jag skippar det avtagbara draget och lägger till momentum. Drag kan man ju alltid sätta på sen momentum blir lite svårare att komplettera.
av Moody
ljungström skrev:En ej nerlackad bil ser iofs inte så klumpig ut, den blir lite "nättare" på nåt vis.
Som alltid när det gäller utseende så är det ju upp till vara och en, men skulle tro att den stora merparten föredrar nerlackat, annars skulle det nog inte ingå i de dyrare paketen.
av Primus
Tillbaka till huvudfrågan: när får ni era bilar?

Ni som beställt V70 och XC70 under de senaste tiden - när uppges leverans ske? Jag har fått lite motsägelsefulla besked för min XC70. Allt mellan början på december och mitten på feberuari. Enligt min säljare skall jag få mer exakt besked i slutet på nästa vecka.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Jag beställde min V70 II, Summum den 14:e Augusti, den är på väg till Bra bil i Bålsta nu.
Jag kanske får den levererad den 28:e Sept, mest troligt är veckan därpå, för det ska på drag och bakspoiler mm.... :D
av Rolle38
Beställde min för ett par veckor sedan. Vid beställningen var det tal om prel mitten Nov för leverans, men när orderbekräftelsen kom blev det Vecka 50.
Beställde en V70 3,2 AWD Summum, herrgårdsvagnspaket, Gråmetallic med Cranbury (lite faluröd) läderklädsel och grå inredning/ratt.

Väntar ivrigt, och ska till att sälja min Trailblazer till "rätt pris" både för mig och den som köper...
Tipsa gärna om ni känner nån som är intresserad.
Användarvisningsbild
av Lulle
Lång leveranstid för V70II 2,0F iallafall, feb -08....
Har inte lagt beställningen än, men vill helst ha bilen tidigare, funderar på att ta en S80 istället, 2,0F den också, är det kortare levtid på den eller har det att göra med motorn? Nån som vet?
Användarvisningsbild
av henka35
Har beställt V70 II 2.0D igår. Återkommer med prel.leveransdatum när jag får den från handlaren.
av axxa
Beställde min 2.4D momentum igår 26/9. Prel leverans V46.
Användarvisningsbild
av Angelo
Beställde V 38 en V70 Classic 170 svartmetallic och med prel. lev. V 41. Såg just på leveransinformationen att den är färdigbyggd, och då är det väl bara transporten upp till Sverige som återstår. Sen behöver väl återförsäljaren lite tid på sig att montera drag och leveransserva också.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]

Japp, prick på. Röd, R-design, svart gr[…]

Jag lyckades aldrig lösa problemet och bilen […]